כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"להרחיק את הפוליטיקה מצה"ל"

דניאל הגרי מונה לתפקיד דובר צה"ל ה-30

תא"ל דניאל הגרי נכנס היום לתפקידו כדובר צה"ל החדש, ה-30 במספר מאז הקמת צבא ההגנה לישראל. הוא יחליף את תת אלוף רן כוכב שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות

דניאל הגרי מונה לתפקיד דובר צה"ל ה-30
דו"צ תא"ל דניאל הגרי צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: תת-אלוף דניאל הגרי נכנס לתפקידו כדובר צה"ל. טקס החילופים נערך היום (רביעי), במחנה אביב, בראשות ראש אגף המבצעים ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי. בטקס נכחו מפקדי מערך דובר צה"ל, בני המשפחות ומוזמנים נוספים. תת-אלוף דניאל הגרי מחליף בתפקידו את תת-אלוף רן כוכב (רנכו), אשר כיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק אמר בטקס החילופים: "אני בצה"ל מעל 30 שנה, צה"ל הוא חלק ממני ואני חלק ממנו. לנגד עיניי ולדעתי לנגד כל מי שנמצא פה עומד תמיד רק בטחון המדינה – הוא ושום דבר אחר. מחוץ ומעל למחלוקות באשר יהיו ויהיו, זו חובתנו, בסדיר וגם במילואים, וזוהי גם חובת הציבור כולו. ברגע שלבשנו מדים, בחרנו להיות אלה שמגנים על המדינה, שמאפשרים את החיים, את השגשוג וגם את המחלוקות, אנחנו נכונים וזו חובת כולנו להיות נכונים לכל איום ולכל עת".

לדבריו, "זה שבוע מורכב, אבל אויבנו אינם עוצרים או ממתינים. הם ממשיכים לחפש נקודות תורפה, ולפעול נגדנו, אנחנו שומרים על הדריכות ועל המתח המבצעי. ידעו כולם, ללא קשר לשום דבר שמתחולל פה מחוץ לגדר, צה"ל איתן, נחוש, חד, מלוכד, פועל ויפעל בכל מקום, בכל זמן ובכל דרך נדרשת. זוהי משימתנו ואנחנו על המשמר".

דובר צה"ל הנכנס תא"ל דניאל הגרי (צילום: דו"צ)

עוד הוסיף ואמר: "אחת ממשימותיו המרכזיות של דובר צה"ל הוא שימור אמון הציבור בצבא. אמון זה סופג טלטלות וחבטות לא פשוטות, לעיתים מסוכנות. הפרשנויות רבות, מגוונות ולעיתים גם מיותרות – אבל אנחנו, שמופקדים על ביטחון המדינה, חייבים להישאר מחוץ לכל שיח לא ענייני. משימתנו ברורה ולא השתנתה – וגם אתה רנכו, עמדת באתגר הזה באופן אישי".

הוא פנה לדובר צה"ל הנכנס ואמר לו: "הגרי, אתה מקבל היום את הפיקוד על מערך דובר צה"ל, תפקיד חשוב וייחודי. אתה מגיע לתפקיד עם מטען אישי ומקצועי עשיר, אני בטוח שתכונותיך ואישיותך יאפשרו לך להתמקם, לעצב את התפקיד בדמותך, ולהמשיך להוביל את מערך דובר צה"ל קדימה".

דובר צה"ל, הנכנס תת-אלוף דניאל הגרי אמר בטקס: "משימת דובר צה"ל היא העצמת אמון הציבור בצה"ל והלגיטימציה הבינלאומית. כשאני חושב על התנאי החשוב מכולם כדי לזכות באמון הציבור עולה בי רק מילה אחת – אמינות. אמינות שמשמעותה יצירת אמון – פנימה והחוצה על מנת שנהיה ארגון מופת".

לדבריו, "במקום שבו גדלתי, בשייטת, 'חמש אצבעות' מייצג את הערך של דבקות במשימה ואמינות. 'נגעתם חמש אצבעות' משמעותו תוצאות בלי תירוצים, הצלחות למרות הקשיים. אני מבקש לומר לכם היום מה "חמש האצבעות" שלי במערך הדוברות בצה"ל: ראשית, להשאיר את צה"ל בקונצנזוס ולהרחיק את הפוליטיקה מצה"ל, קודם כל אצלנו בבית בדובר צה"ל ומשם לצה"ל כולו".

"במדינת ישראל יש ערך עליון לעיתונות חופשית ותקשורת עצמאית וחוקרת. אנחנו ארגון ששייך למדינה, לכל אזרח ובוודאי לכל אב ואם ששלחו את בתם ובנם לצבא. דובר צה"ל נדרש לאמינות ורלוונטיות, לא רק מול התקשורת הישראלית אלא גם מול התקשורת הזרה. עלינו לדווח באופן אמין לציבור ולעולם, במיוחד באירועים קשים - רק כך נמשיך לזכות באמון".

"אני מניח שכל מי שמתמנה להיות דובר צה"ל בטוח שהוא נכנס לתפקיד באחת התקופות הכי סוערות והכי רגישות של הצבא. במובן הזה אני כנראה לא שונה מאף אחד אחר: התקופה סוערת, חוסנו של צה"ל כצבא העם נשען על אמון הציבור, ולדובר צה"ל תפקיד מרכזי בכך. אני מודה לך רנכו על קדנציה מלאת עשייה, תודה גם על הפתיחות והחפיפה, אני מעריך את זה מאד; ולך ר' אמ"ץ, על האמון וההכוונה. ואני רוצה להודות גם לרמטכ"ל, על האמון שהוא נתן בי". כך דו"צ הנכנס.

דובר צה''ל רן כוכב חילופים דניאל הגרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד