כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קרב על החיים

זלנסקי: אוקראינה חייבת להחזיק בבחמוט או שרוסיה "תריח שאנחנו חלשים"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר מנפילת העיר בחמוט, זלנסקי הזהיר שאם רוסיה תכבוש את העיר המזרחית, מוסקבה עלולה לקדם תמיכה בינלאומית להפסקת נשק שתהיה בלתי רצויה עבור אוקראינה

זלנסקי: אוקראינה חייבת להחזיק בבחמוט או שרוסיה "תריח שאנחנו חלשים"
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

הנשיא זלנסקי אומר שאוקראינה חייבת להחזיק בבחמוט או שרוסיה "תריח שאנחנו חלשים" ותקדם מהלכים מסוכנים לאוקראינה. אם בחמוט תיפול, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "ימכור את הניצחון הזה למערב, לחברים שלו, לסין, לאיראן", אמר זלנסקי לסוכנות הידיעות AP במהלך נסיעה ברכבת מהעיר סומי בצפון-מזרח קייב.

הוא הוסיף: "אם הוא ירגיש קצת דם - יריח שאנחנו חלשים - הוא ידחוף, ידחוף, ידחוף". 

אוקראינה נלחמת בכוחות הרוסיים בבחמוט כבר כמעט שמונה חודשים בכמה מהקרבות העקובים מדם במלחמה שנמשכת כבר 13 חודשים, וזלנסקי אמר שהפסד בעיר, או בכל עיר אחרת, עלול לפגוע במומנטום של צבא אוקראינה. "אנחנו לא יכולים לאבד את הצעדים הללו כי המלחמה היא עוגה - חתיכות של ניצחונות. ניצחונות קטנים, צעדים קטנים", אמר.

הנשיא אמר כי תבוסה תהיה יותר הפסד פוליטי מאשר הפסד טקטי, ותביא ללחץ בקרב האוקראינים והקהילה הבינלאומית לאלץ אותו להשלים עם הפסקת אש בלתי מתקבלת על הדעת. "החברה שלנו תרגיש עייפה. החברה שלנו תדחוף אותי להתפשר איתם", אמר זלנסקי. ‏

בשלב זה של המלחמה, ארצות הברית ובעלות בריתה המערביות תומכות באוקראינה במאבקה נגד הפלישה הרוסית, ושלחו מיליארדי דולרים בסיוע צבאי והומניטרי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד