כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תמו המניינים בבתים

חדשות טובות לחרדים: המועצה תקל על הקמת בתי כנסת ומקוואות

מועצת עיירת ג'קסון בניו ג'רזי אישרה פה אחד את הקריאה הראשונה של החוק שיקל מאוד את יכולתם של קהילות חרדיות להקים בתי כנסת ומיקוואות בשכונותיהם. באגודת ישראל הודו לראש עיירת ג'קסון, מייק ריינה, כי קיים את ההבטחה להביא חוק שיועיל לתושבי ג'קסון

אילוסטרציה
אילוסטרציה

קהילות חרדיות רבות בעיירת ג'קסון ניו ג'רזי, שביקשו להקים בתי כנסת ומיקוואות, נתקלו בחוק בירוקרטי קשה, הקהילות היו חייבות למצוא שטח בגודל מינימלי של שני דונם שניתן לבנות עליו את הבניין. זה אילץ את רוב הקהילות בעיירה לקיים מניינים בבתים של אנשים. כך דיווח האתר Lakewood Alerts.

עם העברת החוק השבוע, גודל השטח המינימלי הנדרש לבית כנסת ולמקווה יירד ל-1 דונם ברוב אזורי ג'קסון, כאשר רק חצי דונם נדרש לבתי כנסת בחלקים מסוימים של העיירה, החוק עדיין חייב לעבור קריאה שנייה, אך יש לו תמיכה גורפת.

מאגודת ישראל בניו ג'רזי נמסר לאתר Yeshiva world news, כי הם שמחים שההצבעה ההיסטורית של מועצת העיירה ג'קסון עברה. "ההצבעה תספק סוף סוף למתפללים בעיירה ג'קסון, את היכולת להתפלל בבתי כנסת ללא צורך בלבנות אותם בשטח גדול. אגודת ישראל האמריקאית פועלת מזה שנים למען זכויותיהם של אלפי המשפחות המתגוררות בג'קסון, שהביעו את דאגתן מהקושי בהקמת בתי כנסת בעיירה".

"ההצבעה הזו היא צעד ענק קדימה למען זכויות הדת בג'קסון, ניו ג'רזי", אמר הרב אבי שנאל, מנהל משרד האגודה בניו ג'רזי. "זה יאפשר לאוכלוסייה האורתודוקסית הגדלה בג'קסון לממש את זכויותיה הדתיות באופן חופשי", הוסיף הרב שנאל. הרב שנאל גם הודה לראש עיירת ג'קסון, מייק ריינה, כי קיים את ההבטחה להביא חוק שיועיל לתושבי ג'קסון.

ניו ג'רזי בתי כנסת מקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד