כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אנטישמיות קלאסית

קמפיין לחיסון בניו יורק: "הנגיף מתפשט בישראל"

מנהיגים יהודים טוענים כי כרוז לעידוד חיסון נגד פוליו של ניו יורק הוא אנטישמי. המשאית ועליה שלט ענק "פוליו מתפשט בישראל" הסתובבה בניו יורק ועוררה זעם בקרב היהודים. חבר מועצה התלונן שהמודעה מעוררת "ריח אנטישמי" של "היהודים מפיצים מחלות"

קמפיין לחיסון בניו יורק: "הנגיף מתפשט בישראל"
חיסון ילד פוליו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיגים יהודים זעמו על מחלקת הבריאות של ניו יורק על שלט ענק שנתלה על משאית בלונג איילנד עם המסר, "פוליו מתפשט בישראל, התחסן עכשיו". חבר המועצה ארי בראון התלונן שהמודעה של השירות הציבורי מעוררת "ריח אנטישמי" של "היהודים מפיצים מחלות".

תושבים רבים הם יהודים אורתודוקסים או שומרי מצוות בעלי קשרים לישראל. "אני מזועזע, אבל לא הופתעתי לגלות שמשרד הבריאות של ניו יורק שלח משאית לקהילה היהודית האורתודוקסית שלנו בלונג איילנד, כשהיא מציגה את הסטריאוטיפ האנטישמי של "היהודי מפיץ מחלה" ואני אאבק נגד זה". בראון, אמר שיהודים הואשמו לעתים קרובות בהפצת מחלות מדבקות במהלך ההיסטוריה.

"הנאצים הצדיקו את הקמת הגטאות כאמצעי מניעה נגד התפשטות הטיפוס, בעוד כ-300 קהילות יהודיות הושמדו בהיסטוריה הקשורה למגפה", אמר בראון. הוא גם האשים את מנהיגי העיר והמדינה בהפגנת "קנאות מוסווית" שהיו נגד קהילות יהודיות אורתודוכסיות במהלך הסגרים של הקורונה.

"עכשיו עם משאית של משרד הבריאות של מדינת ניו יורק שהסתובבה בשכונות יהודיות עם הרטוריקה של, פוליו מתפשט בישראל, התחסן עכשיו, זו אותה עלילה נגד יהודים מפיצים מחלה". אמר בראון.

יו"ר מחוז נסאו, ברוס בלייקמן, יהודי בעצמו, אמר: "הודעות מטרידות ממשרד הבריאות הכילו ניסוחים שעלולים להיתפס כרטוריקה אנטישמית". בלייקמן אמר כי הודיעו לו שהמושלת הוצ'ול ומשרד הבריאות הסירו את הודעת "פוליו מתפשטת בישראל".

"בעקבות ההודעה האחרונה משרד הבריאות בישראל על ארבעה מקרים חדשים של פוליו, כולל ילד משותק, משרד הבריאות פרסם הודעה הקוראת לאנשים הנוסעים לישראל ולמדינות אחרות עם נגיף פוליו, אמר מילר.

עם חג הפסח שמתקרב והנסיעות לישראל שצפויות לעלות, משרד הבריאות השיק החודש קמפיין למודעות ציבורית שמזכיר לתושבי ניו יורק שמתכננים לנסוע לישראל, להתחסן כדי להגן על עצמם ועל משפחותיהם מנגיף שגורם לשיתוק.

אנטישמיות בארה"ב פוליו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד