י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הצרכנים ירוויחו

משרד התקשורת מגביר את התחרות על האינטרנט המהיר

משרד התקשורת מגביר את התחרות על האינטרנט המהיר ויאפשר לכל ספק מורשה לפרוס סיבים אופטיים בתשתיות קיימות בכל הארץ בכפוף לעמידה בהוראות הביטחון

משרד התקשורת מגביר את התחרות על האינטרנט המהיר
סיבים אופטים צילום: FREEPIK

משרד התקשורת קבע אתמול (רביעי) כי יתאפשר לכלל הספקים המורשים לפרוס תשתיות תקשורת, ובפרט סיבים אופטיים, בכל רחבי הארץ בכפוף לעמידה בהוראות הביטחון והוראות נוספות.

למעשה, ספקים קטנים שהיו מוגבלים עד עתה לאזורי התמרוץ בהם בזק בחרה שלא לפרוש סיבים אופטיים (כ15% מכלל המדינה) יוכלו לפרוס בכל שאר המדינה ולהתחרות על הצרכנים, תוך שימוש בתשתיות פסיביות – כולל בתשתיות של בזק עצמה.

המהלך יקל כלכלית על הספקים הקטנים שעד כה נאלצו להשתמש בתשתיות של ספקים אחרים או לפרוס בעצמם בעלויות גבוהות כדי לפעול מחוץ לאזורי התמרוץ. כעת יוכלו לשמור על רצף פריסה באמצעות שימוש בתשתיות בזק הקיימות. 

במקביל ולצד קידום התחרות, יפעל משרד התקשורת לאכיפת הוראות הביטחון בנחישות וביד קשה.

נכון לינואר 2023 ליותר מ- 70% ממשקי הבית קיימת נגישות לסיבים אופטיים, ובסוף השנה הנגישות לסיבים צפויה לעלות ל-85% ממשקי הבית ואף יותר. מתוך הבתים המונגשים לסיבים אופטיים, כ-40% מנויים לשירות האינטרנט על גבי רשת הסיבים בפועל. עוד יצוין, כי על פי מחקר של ה-OECD ישראל היא בין הראשונות בעולם בקצב החיבור לסיבים.

על פי מחקר של הבנק העולמי שהוצג בישראל עולה כי נגישות לאינטרנט מהיר מגדילה את הסיכוי למצוא עבודה ב- 13%-17% וכן כי כל 1% גידול בשימוש בתשתיות תקשורת נייחות, מגדיל את תוצר המדינה ב0.08%.

 

אינטרנט אינטרנט מהיר סיבים אופטיים צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד