כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הזהרו מאכילת שרצים

צפו: תותים עמוסים בחרקים התגלו במיקרוסקופ במעבדה

תותים שאולי נראים נקיים, התגלו מלאים בחרקים. בסרטון מדאיג שפורסם בטוויטר נראים תותים עסיסיים שופעים יצורים - חרקים שניתן לראות במיקרוסקופ. למעלה מ-5 מיליון צפיות היו בטוויטר לסרטון המטריד 

צפו: תותים עמוסים בחרקים התגלו במיקרוסקופ במעבדה
תותים אילוסטרציה צילום: Pixabay

תותים עמוסים שרצים וחרקים, התגלו במיקרוסקופ במעבדה. התותים אולי נראים נקיים, אבל בדיקה במעבדה גילתה חרקים זוחלים בתוך הפרי.

בסרטון מדאיג שפורסם בטוויטר נראה הפרי האדום העסיסי שופע יצורים מיקרוסקופיים מבהילים.

"יש לך יום טוב היום? אני מצטער שהרסתי את זה על ידי פרסום הסרטון הזה של תות שדה מתחת למיקרוסקופ", נכתב בכיתוב מעל הסרטון. למעלה מחמישה מיליון בני אדם ראו את הסרטון בטוויטר.

הצילומים המטורפים שלאחר מכן, המושמעים עם מוזיקה מבשרת רעות, מציגים מדען שמגלח פרוסת תות ומניח אותה מתחת למיקרוסקופ. לאחר מכן, המצלמה מתקדמת לזכוכית המגדלת, המראה יצורים קטנים בצבעים רבים, מתרוצצים על פני השטח של התות.

הסרטון פורסם בעקבות מגמה של סרטוני טיקטוק שמראים תותים במי מלח, ואז הצופים מביעים זעזוע כאשר תולעים הגיחו מהפרי. 

מדענים "מרגיעים" את חובבי פירות היער שאין להם ממה לחשוש, לפי אתר "בריאות יומי". ראשית, "הזחלים יהיו בגודל של מזערי - אפילו לא נראים לעין בלתי מזוינת", אמר האנטומולוג דון לואיס. זה אולי מרגיע את מי שלא שומר כשרות, אך את שומרי הכשרות זה מבעית. עוד אמר האנטומולוג, "אפילו אם היינו מצליחים לזהות אותם, אין זה סביר שפירות של חנות ירקות ימכרו תותים עם חרקים מכיוון שהם נהרגים בקירור", אמר.

החרק הנמצא בתות הוא "תסיסנית מנוקדת", אומר דון לואיס, פרופסור ואנטומולוג במחלקה לאנטומולוגיה של אוניברסיטת איווה בארה"ב. "זה זבוב פירות זעיר מאוד שנמצא רק ביבשת ארצות הברית מאז 2008", הוא אומר. זהו חרק פולשני שנכנס לפירות בעלי קליפה דקה, כמו תותים או פטל, הזבוב חודר ממש מתחת לעור ומטיל שם את הביצים. אלה הופכים לזחלים וגדלים".

ב-2020 לואיס הופתע שמישהו מצא את החרקים האלה. "אם אתה פורס את התותים שלך, אתה לא הולך לראות זחלים לבנים קטנים. ראשית, קירור עוצר את הגדילה שלהם. הזחלים יהיו בגודל חמישים אינץ' - אפילו לא נראים לעין. עם זאת, אם תתנו לפרי לשבת בטמפרטורת החדר ותאפשרו לחרקים לגדול במשך שבוע עד שבועיים, הם יגיעו לשלוש-שש-עשרה אינץ' ויהיו נראים למדי", אומר לואיס. "עם זאת, עד אז, התותים יהיו עיסה וכנראה בלתי אכילים בכל מקרה".

 

תותים טוויטר חרקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד