ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ארגון 'קולך' תובע מקול ברמה 140 מיליון שקל

בית המשפט חייב את קול ברמה בתשלום הוצאות ואישר הגשת תביעה ייצוגית של ארגון הנשים הדתיות נגד התחנה הפופולארית

תחנת שידור קול ברמה. צילום: פלאש 90
תחנת שידור קול ברמה. צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי ירושלים, גילה כנפי-שטייניץ, אישרה לארגון הנשים הדתיות "קולך", להגיש תביעה ייצוגית בסך 140 מיליון שקלים נגד תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה".

עם זאת, השופטת אישרה להגיש את התביעה הייצוגית, רק לנשים שנפגעו מכך בשנים 2009-2011, מה שמוריד את רמת הסיכוי שאכן יצליחו ב'קולך' לגבש תביעה שכזו.

בתביעה נטען כי מאז ש'קול ברמה' זכתה בזיכיון לשידורי רדיו, והחלה להפעיל את התחנה בשנת 2009, נוקטת התחנה מדיניות בלתי חוקית בעליל, על פיה קולן של נשים נעלם/נאלם כליל משידורי התחנה.

"התחנה מסרבת להעלות נשים לשידור כמראיינות ואף כמרואיינות. התחנה מסרבת להעלות נשים לשידור בכל נושא, בין אם מדובר בעניין ובידיעה חדשותית ובין אם מדובר בהבעת דעה או בהעלאת שאלה כלשהי", נטען בכתב התביעה.

"הנשים הרוצות להגיב לשידורים נאלצות להסתפק במערכת מענה קולי בה הן יכולות להשאיר הודעה, אך אינן יכולות להשמיע את קולן מעל גלי האתר".

בהחלטת בית המשפט נאמר כי לתביעה יכולות להצטרף נשים המאזינות לתחנה, או כאלה שנמנעו מהאזנה לתחנה עקב האפלייה.

ללא קשר לתביעה בסך 140 מיליון שקלים, בית המשפט חייב את התחנה בהוצאות המשפט עד כה בסך 50,000 ש"ח.

מתחנת רדיו קול ברמה נמסר ל'בחדרי חרדים': "התביעה הוגשה על ידי עמותה מהתנועה הרפורמית אשר מתנגדת מהיסוד לזרם האורתודוקסי ומכאן שאינה יכולה לייצג את רצונן של מאזינות ומאזיני התחנה".

"תחנת 'קול ברמה' קיבלה זיכיונה ממדינת ישראל בכלל ומהרשות השנייה בפרט ופועלת אך ורק על פי חוקיה וכלליה של הרשות. 'קול ברמה' הוקמה על מנת לשרת ולפעול על פי אורחות חייו של המגזר החרדי ותעשה כל שביכולתה על מנת למנוע פגיעה ברגשותיו".

עוד מוסיפים ואומרים כי "התחנה הפכה תוך ארבע שנים בלבד לתחנה החרדית המואזנת ביותר בישראל, זאת על פי סקר TGI, עובדה המוכיחה כי התנהלות התחנה משקפת נאמנה את רצונו של קהל היעד תוך התאמה לתהליכים החברתיים ההדרגתיים שעובר המגזר".

בהתייחסות לתביעה עצמה, אומרים כי "בימים אלה שוקלת התחנה, באמצעות באי כוחה, את המשך התנהלותה המשפטית בנושא".
תביעה קול ברמה רפורמים קולך הוצאות משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד