כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תגובות מעורבות

הזיכוי והסערה: "יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק"

הזיכוי המהדהד של רומן זדורוב הביא לשלל תגובות: חבר הכנסת שמחה רוטמן כתב: "המערכת, ששומרת על עצמה, ממשיכה לשמור על עצמה. את ההתנהלות הבריונית של פרקליט המדינה דאז שי ניצן, סביב התיק הזה, צריך לראות במשקפי המשפט הציבורי". ח"כ רון כץ (יש עתיד) על זכאות זדורוב: "הציניות הבלתי נסבלת של פוליטיקאים לרכב על גבו של זדורוב מקוממת"

הזיכוי והסערה: "יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק"
זדורוב ופרקליטו בבית המשפט צילום: David Cohen/Flash90

ח״כ משה ארבל (ש"ס) קרא למערכת אכיפת החוק לבצע חשבון נפש לאחר זיכויו המהדהד של רומן זדורוב לאחר שריצה 15 שנה בכלא ועוד שנה וחצי במעצר בית בחשד לרצח נערה בת 16. "על שי ניצן ושותפיו לניהול התיק לערוך חשבון נפש מעמיק ונוקב על התנהלותם בפרשה אשר הוכיחה כי יותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת העובדתית ומציאת הרוצח של תאיר ז"ל. מאבקו של ניצן שלא נותר רק באולמות בית המשפט ובלחצים אדירים על נושאי משרה שיפוטית אלא אף ברדיפה אחר הרופאה המשפטית ד"ר מאיה פורמן מהמכון לרפואה משפטית אותה רדף באופן אישי וללא רחם, והתקפות נבזיות וחסרות בסיס על ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, מומחה ידוע בתחומו ולוחם בשחיתות שהעז להביע את עמדתו המקצועית ולא לצעוד לצלילי חליל הפרקליטות ולהעיד שקר לטובת התביעה".

יו"ר ועדת חוקה ומשפט ח"כ שמחה רוטמן היה התייחס לזיכוי ולזיקה בין ספיחי משפט זדורוב לבין תיקון מערכת המשפט. "פרשת זדורוב חושפת לאור השמש את מעמד עצתו של הייעוץ המשפטי לממשלה ועילת הסבירות במשפט הישראלי. שי ניצן והייעוץ המשפטי לממשלה דרשו ממשרד הבריאות למנוע את כניסתה לתפקיד של ד"ר מאיה פורמן רזניק - בגלל חוות דעתה במשפט זדורוב. היכולת שלהם להתנקם ברופאה שכל חטאה היה שהיא לא יישרה קו עם התיזה שלהם במשפט זדורוב, אמורה הייתה לקבל טיפול בחלק הרפורמה הנוגע למעמד עצתו של היועץ המשפטי לממשלה".

עוד כתב: "כאשר השופטת בדימוס גרסטל הראתה שאנשים בתוך המערכת דרשו שד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, ישנה את עדותו לבית המשפט, באופן שהיה גורם לכל עו"ד פרטי לעמוד לדין ולאבד את הרישיון שלו, מי שהעניק את השכפ"ץ להחלטה השערורייתית להימנע מחקירה ומהעמדה לדין משמעתי ופלילי, היו שופטי בית המשפט העליון. המערכת, ששומרת על עצמה, ממשיכה לשמור על עצמה. את הזיכוי של זדורוב יהיה צריך לשפוט במשקפיים של הדין הפלילי. את ההתנהלות הבריונית של פרקליט המדינה דאז שי ניצן, סביב התיק הזה, צריך לראות במשקפי המשפט הציבורי: התנהלותו מוכיחה מדוע חייבים לשנות את הכללים. בפרט את עילת הסבירות ואת הקשר הגורדי בין הפרקליטות לבין הייעוץ המשפטי לממשלה".

ח"כ אלמוג כהן 'עוצמה יהודית' כתב: "זיכויו של רומן זדורוב, אדם אשר ישב בכלא 16 שנה על לא עוול בכפו צריכה להרעיד את מערכות אכיפת החוק ולהפיק לקחים מפרשה עגומה זו ומהשלכות היהירות שבהתנהלותה של הרשות השופטת, הן צריכות לעשות כל אשר בכוחן למנוע שוב הרשעות שווא של נאשמים בפלילים ולהגיע לחקר האמת ברצח תאיר ז"ל, רפורמה עכשיו".

ח"כ רון כץ (יש עתיד) כתב על זכאות זדורוב והתייחס לתגובות נגד מערכת המשפט: "הציניות הבלתי נסבלת של פוליטיקאים לרכב על גבו של זדורוב מקוממת. מדובר במשפט מורכב שבמהלכו נאשם הודה ולאחר מכן חזר בו מההודאה. ‏בעקבות כך, נפתחה חקירה חדשה תוך שימוש בשיטות פרנזיות שלא היו קיימות בעבר. ‏אז רגע לפני ששופכים את התינוק עם המים ומקשרים הכל לנתניהו ולחוקי ההפיכה צריך לומר באומץ שאין קשר בין הדברים. יש צורך לחקור את המקרה ללמוד אותו ‏ולגלות את המחדלים לאורך הדרך. ‏האשמים יתנו את הדין אבל אל תעשו סיבוב על סבלו של אדם לטובת חקיקה לא רלוונטית שלא קשורה. אני שולח חיזוק לאילנה ראדה וקורא לפרקליטות להקים צוות חקירה מיוחד לבדיקת החקירה".

רומן זדורוב בית המשפט העליון זיכוי הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד