י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתקפת האקרים משולבת נגד דאע"ש ברשת

שיתוף פעולה נדיר בין האקרים אמריקאיים, איראנים וסורים במטרה לחבל במאמצי הפרסום ברשת של דאע"ש

  • י"ד אלול התשע"ד
מתקפת האקרים משולבת נגד דאע"ש ברשת

נדמה שבמקביל לניסיונות לעצור את פעילות המדינה האיסלאמית (דאע"ש) על פני האדמה, נוצרת קואליציה הזויה של האקרים אמריקאים, הצבא האלקטרוני הסורי, קבוצת "אנונימוס" והאקרים איראנים, שלבטח נתמכים על ידי הממשלה האיראנית בטהרן.

האקרים מתגאים ברשת ב"הפלת" עמודים של המדינה האיסלמית, כך מדווחים באתר Mashable. האקר אמריקאי בשם Jester כתב בטוויטר את הכיתוב Tango Down ואחרי תיאור הדפים שהוריד כתב "קל יותר לשלוט במקומות קטנים", ובכך סימן ניצחון קטן להבדיל, כנראה, מהשטח העצום שכוחות המדינה האיסלמית תפסו בשטח עצמו, בעיראק ובסוריה.

אותו האקר תקף בעבר בהצלחה, עמודים של אנונימוס וויקיליקס וממש כמו השת"פ ההזוי הנוכחי של שלטונות טהרן וושינגטון, הוא מוצא את עצמו נלחם בדאע"ש לצד האקרים איראנים וסורים.

אחרי הרצח האכזרי של העיתונאי ג'יימס פולי, העלה ההאקר האמריקאי הגאה (או קבוצת האקרים בשם זה) את הציוץ הבא: "מבקש מכולם להתחיל להספים ולחסום בכך את כל החשבונות שמופיעים תחת התגית #ISIS וכן לדווח על סרטונים ביוטיוב. גם אני על זה" כתב ותייג בתגית המאיימת - #ISISmediaBlackout.

הקריאות המיליטניות של אותו האקר וגם של אחרים מגיעה בתגובה לאסטרטגיה התקשורתית של דאע"ש, המתרברבת במדיה במעשי הזוועה וההרג שלה. המודיעין האמריקאי מקפיד שלא לחסום אותם, מתוך כוונה שרמזים שיעלו יעזרו להם לעקוב ולהגיע אל אנשי דאע"ש, אבל נראה שעל ההאקרים זה לא עובד - הם רוצים נקמה.

עוד שחקן במגרש הוא הצבא האלקטרוני הסורי (Syrian Electronic Army - SEA), שטוען שפעילויותיו עוקבות אחרי חשבונות ג'ימייל, יוטיוב וטוויטר של אנשי דאע"ש. גם האקרים איראנים הצליחו לשבש בפעילויות אונלייניות את נסיונות הגיוס של דאע"ש. כנראה שרובם חברי Basij, מיליציה בחסות הממשל בטהרן.

מסתבר שכ-20 אלף איש אלימים במיוחד מצליחים היכן שהמעצמות הגדולות בעולם מתקשות, ומכל אלה עולה שהמשפט הבא מעולם לא היה רלוונטי יותר במקרה של הקואליציה ההזויה: "האויב של האויב שלי – הוא החבר שלי".
תיוג דאעש רשת האקרים פריצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד