י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התרתי את הנדר

צפו: ראש הישיבה חשף מדוע התחיל לאכול 'שרויה'

ביקור מיוחד ערך ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן במאפיית המצות 'טיב המצות' בבני ברק בניהולו של איש החסד העסקן ר' אהרן יוסף קורניצר. הגרמ"צ עקב במשך כל תהליך הכנת המצות בדקדוק רב, לאחר מכן קיים מצוות הפרשת חלה, במהלך הביקור סיפר ראש הישיבה מדוע הוא החל לאכול 'שרויה'. צפו בוידאו

צפו: ראש הישיבה חשף מדוע התחיל לאכול 'שרויה'
הגרמ"צ ברגמן באפיית מצות צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן מזקני חברי מועצת גדולי התורה הגיע אתמול (רביעי) למאפיית המצות 'טיב המצות' בבני ברק בניהולו של איש החסד העסקן ר' אהרן יוסף קורניצר.

במהלך הביקור שאל הרב קורניצר את הגר"צ ברגמן, היות שהראש ישיבה בא מבית חסידי אז האם הוא אוכל שרויה? לפניכם התמלול המלא מתשובת ראש הישיבה (בתרגום חופשי מאידיש): "יש לי סיפור שלם על זה, כשאני התחתנתי לביתו של הראש ישיבה (מרן הגראמ"מ שך) זצ"ל, הוא שאל אותי לפני פסח האם אני אוכל 'שרויה' והשבתי לו שלא, אז הוא אמר לי גם אני לא אוכל שרויה".

"לאחר כמה ימים בחוה"מ נסעתי לבני ברק, ונכנסתי לחזון איש, הוא שאל אותי לשלומי, לשלום השווער והאשה. לאחר מכן יצאתי לחדר הכניסה שהיה 'שול', היו שלוש חדרים בבית, אחד מהם היה בית מדרש, פגשתי שם את הסטייפלער זצ"ל, והוא שאל אותי, "נו מה אתה עושה עם ה'שרויה'", השבתי לו שאין שום בעיה, כי גם השווער אמר לי שהוא לא אוכל, אז הוא אמר לי, "לא, זה הוא אמר לך, אבל בוודאי שהוא אוכל שרויה, הרי אין לו גם שיניים", אמרתי לי, אבל כך הוא (הגרא"מ שך) אמר לי, אז הוא אמר לי (הסייפלער), "הוא לא רצה שתרגיש שלא בנוח", אז שאלתי אותו מה לעשות, (השיב לי הסטייפלער) "תתיר את הנדר", אמרתי לו שוב שהראש ישיבה אמר, אז הוא אמר "כן כן, תתיר את הנדר", והיו שם כמה אברכים והסטייפלער עמד שם ואמר שאני רוצה להתיר את הנדר בגלל שלא ידעתי שהראש ישיבה אוכל 'שרויה' והתרתי את הנדר".

"וכשהגעתי לביתו של הראש ישיבה, אמרתי לו שאני אוכל שרויה, אז הוא שאל מה קרה, אז סיפרתי לו שהסטייפלער אמר לי להתיר את הנדר, הרי לראש ישיבה אין שיניים, אז הוא אמר לי מה עשית? טוב, זה כבר לאחר מעשה. זה המעשה עם השרויה שלי", סיפר.

צפו בגלריה של הצלם שוקי לרר

 

הרב מאיר צבי ברגמן אפיית מצות טיב המצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד