ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
במכתב ליועמ"שית

נתניהו על מינוי בן גביר לשר: "סבור ביתר שאת כי מינוי זה ראוי וסביר"

נתניהו כתב במכתב ליועמ"שית בעקבות עתירה נגד מינויו של בן גביר לשר: "כשלושה חודשים מעת מינויו של ח"כ בן גביר לשר לביטחון לאומי, אני סבור ביתר שאת כי מינוי זה ראוי וסביר". נתניהו הוסיף: "בשנים שחלפו הוא בחר בנתיב שונה"

נתניהו על מינוי בן גביר לשר: "סבור ביתר שאת כי מינוי זה ראוי וסביר"
בן גביר ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתגובה לעתירה שהוגשה נגד מינויו של בן גביר לבג"ץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה במכתב תגובה כי, "כשלושה חודשים מעת מינויו של ח"כ בן גביר לשר לביטחון לאומי, אני סבור ביתר שאת כי מינוי זה ראוי וסביר". כך דווח ב'הארץ'.

את המכתב שלח נתניהו לבהרב-מיארה בסוף השבוע האחרון והוצג בתחילת השבוע במסגרת המענה לעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד המינוי של בן גביר. 

היועמ"שית הודיעה השבוע לבג"ץ כי למרות שבמינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי יש קשיים, ההחלטה של רה"מ על מינויו לא מגיעה לכדי חוסר סבירות קיצוני, זאת בייחוד נוכח חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות שבהן הורשע בן גביר.

מעיון בתשובתה של היוע"משית לבג"ץ עולה כי נתניהו ובן גביר דנו על עברו הפלילי של האחרון, ובמסגרת הדיון  יו"ר עוצמה יהודית הציג לנתניהו את גיליון הרשעותיו הפליליות. 

נתניהו כותב במכתבו לבהרב-מיארה: "החלטתי למנות את בן גביר לשר לביטחון לאומי לאחר ששקלתי מגוון רחב של שיקולים, ובהם האמון הרב לו זכה בבחירות האחרונות, הבטחתו לבוחר לכהן כשר לביטחון פנים, והגודל הלא מבוטל של סיעתו במארג הקואליציוני".

נתניהו הוסיף: "כמובן שלא הקלתי ראש בעבירות ובהתבטאויות הלא מקובלות שהיו לו בעבר, אולם לקחתי בחשבון שהוא שינה את דרכיו והעבירות בוצעו כשהיה אזרח צעיר. עתה אני סבור ביתר שאת כי מינוי זה ראוי, סביר ובוודאי שלא ניתן לראות בו מינוי שאינו סביר באופן קיצוני".

נתניהו מציין במכתב כי במהלך דיון  עימו הציג בן גביר מיוזמתו את גיליון הרשעותיו, "ולא פחות", ציין נתניהו, "את רשימת המקרים בהם זוכה", השר הבהיר לו ש"העבר שלו מאחוריו".

לדבריו, בן גביר טען ש"בשנים שחלפו הוא בחר בנתיב שונה, בו הוא פוקד את בתי המשפט כעורך דין ולא כנאשם. נתיב שבו הוא עושה הבחנה ברורה בין ערבים באשר הם ערבים לבין מחבלים הרוצים ברעתנו".

יצוין כי בתגובת הפרקליטות לעתירה, המדינה פירטה את כלל העבירות הפליליות שבהן הורשע בן גביר בין 1993 ל-2007. ברישום מופיעים 15 כתבי אישום, כאשר ב-13 מקרים הורשע השר לביטחון לאומי באופן מלא או חלקי, ובשניים הנותרים נקבע כי למרות שביצע את העבירה הוא לא הורשע בהן.

הפרקליטות ציינה כי, "מדובר בהרשעות מתחום הטרור והגזענות". בפירוט נכתב: פרסום הסתה לגזענות, עבירה של גילוי הזדהות עם ארגון טרוריסטי (כך) לפי הפקודה למניעת טרור והחזקת חומר תעמולה לטובת ארגון טרור.

בנוסף ציינה המדינה את הרשעותיו של בן גביר מתחום "הפרת הסדר הציבורי": הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית, העלבת עובד ציבור, השתתפות בהתקהלות אסורה, השתתפות בהתפרעות, התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור והשחתת פני מקרקעין.

המדינה עדכנה כי ב-2021 נמחקו ההרשעות על פי חוק מהרישום הפלילי ומאז 2007 לא הועמד בן גביר לדין.

בתוך כך, המדינה מציינת חקירה פתוחה נגד בן גביר באירוע בו היה מעורב בעודו מכהן כשר. מדובר באירוע שבו שלף את הנשק שניתן לו מטעם הכנסת בחניון גני התערוכה בת"א כלפי מאבטחים ערבים, שם צוין כי החשד נגד בן גביר הוא לעבירת איומים. התיק ממתין בשלב הזה להחלטת הפרקליטות אם להגיש כתב אישום.

 

בנימין נתניהו איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד