א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מעמד התפילה והישועות

ביום ההילולא: עשרת גדולי הדור יקרעו שערי שמים בתפילה על ציון השל"ה הקדוש בטבריה

במוקד מעמד התפילה והישועות: התורמים לפרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה – קמחא דפסחא בהיקף של 32 מיליוני שקלים ל-90 במוקד מעמד התפילה והישועות: התורמים לפרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה – קמחא דפסחא בהיקף של 32 מיליוני שקלים ל-90 אלף נפשות • יום ראשון י"א ניסן, יומא דהילולא של רבינו קודש הקודשים השל"ה הקדוש • הפעם פועלים ישועה – בכוחה של מצוות הצדקה

ביום ההילולא: עשרת גדולי הדור יקרעו שערי שמים בתפילה על ציון השל"ה הקדוש בטבריה
תפילה על ציון השל"ה צילום: באדיבות המצלם

בימים קדושים ונשגבים של חודש ניסן, אשר הפליגו גדולי הדורות בחשיבותם הרבה, והעידו חז"לש בהם עתידין ישראל להיגאל, בימים גדולים וכבירים אלו אשר מרנא החתם סופר הקדוש העיד כי בתקופה זו של השנה "יום לשנה ייחשב", וכל יום יש לו חשיבות ותועלת של שנה שלמה בעבודת ה', יפנו עשרת גדולי וצדיקי הדור מזמנם היקר כל כך, וירחיקו נדוד עד טבריה שבצפון, כדי להשתתף במעמד מיוחד של תפילה וישועות, למען התורמים למגבית האדירה של פרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה – ה'קמחא דפסחא' של 'קופת העיר' לשנת תשפ"ג.

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

במשרדי קופת העיר גובשה רשימה של כ—90 אלף נפשות, במשפחות הזכאיות לקבל סיוע ועזרה, ב'קמחא דפסחא'. לפי תחשיב של מענק בממוצע של 360 לנפש, הוחלט לגיסי סכום של 32 מיליון שקלים, למימון הפרויקט.

מדובר ביעד שנראה רחוק מאוד מהישג יד, סכום אגדי שקשה לחשוב עליו בכלל, ולגייס אותו בתוך שבועות בודדים.

אבל ב'קופת העיר' לא נרתעים מהקושי והאתגר. ברכתם הקבועה של מרנן ורבנן קדושי וגדולי הדור, חופפת על הארגון והסייעתא דשמיא העצומה המלווה אותו, בוודאי תלווה אותו גם כעת, כשהוא יוצא לדרך עם פרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה של העם היהודי.

למאמץ הכביר הצטרפו עשרת גדולי וצדיקי הדור, שהודיעו על נכונותם המלאה להשתתף במעמד מיוחד של תפילה לעורר רחמי שמים ולפעול ישועות עבור התורמים.

מרן ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן שליט"א, עמוד התפילה מרן הגר"ש גלאי שליט"א, רב רבנן מרן הגרש"א שטרן שליט"א, מרן ראש הישיבה הגרז" ברלין שליט"א, עמוד הישועות מרן הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, שר היראה מרן הגר"ב פינקל שליט"א, מרן ראש הישיבה הגר"י אונגרישר שליט"א, מרן ראש הישיבה הגרח"י מן ההר שליט"א, מרן עמוד הפוסקים הגר"א דינר שליט"א ומרא דכולא תלמודא מרן הגר"י פישהוף שליט"א. כל אלו, עשרת צדיקי וגדולי הדור יצפינו לטבריה הרחוקה ביום ראשון י"א ניסן, יומא דהילולא של רבינו קודש הקודשים השל"ה הקדוש הטמון בחלקת מחוקק ספון בסמוך לקברי הרמב"ם והתנאים הקדושים הטמונים על ידו לפי המסורת.

שם, ברחבה הסמוכה לציון השל"ה הקדוש יעמדו עשרת הצדיקים ויעתירו בתפילה ובדמעות, הם יבכו, יצעקו ויתחננו לשוכן מרומים, שבזכותו הכבירה של רבינו קודש הקודשים השל"ה הקדוש, ייפתחו שערי שמים ויישברו כל המחיצות המסיקות בין ישראל לבין אביהם שבשמים.

הצדיקים הטהורים יאמרו את תפילת השל"ה הק', מילה במילה: "בָּאתִי לְבַקֵּשׁ וּלְחַנֵּן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁיְּהֵא זַרְעִי וְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם זֶרַע כָּשֵׁר", הם יזעקו בגרון ניחר, "וְיִהְיוּ בַּעֲלֵי תוֹרָה, מָארֵי מִקְרָא, מָארֵי מִשְׁנָה, מָארֵי תַלְמוּד, מָארֵי רָזָא, מָארֵי מִצְוָה, מָארֵי גוֹמְלֵי חֲסָדִים, מָארֵי מִדּוֹת תְּרוּמִיּוֹת... וְתֵן לְכָל גְּוִיָּה וּגְוִיָּה מֵהֶם דֵּי מַחְסוֹרָהּ בְּכָבוֹד! וְתֵן לָהֶם בְּרִיאוּת וְכָבוֹד וְכֹחַ, וְתֵן לָהֶם קוֹמָה וְיֹפִי וְחֵן וָחֶסֶד, וְיִהְיֶה אַהֲבָה וְאַחֲוָה וְשָׁלוֹם בֵּינֵיהֶם, וְתַזְמִין לָהֶם זִוּוּגִים הֲגוּנִים מִזֶּרַע תַּלְמִידֵי חֲכָמִים מִזֶּרַע צַדִּיקִים".

לאחר התפילה הנרגשת יזכירו הרבנים בפרטות את שמות התורמים, כל מי שיתרום 360 שקלים למען מגבית 'קמחא דפסחא', וייקח חלק בפרויקט הצדקה הגדול בהיסטוריה – יוזכר שם, על ידי הרבנים הצדיקים כשפניהם שטופות דמעות שת תפילה ותחנונים.

אתם חיביים להיות שם, ברשימה, אנחנו חייבים להיות שם! הילדים שלנו חייבים להיות רשומים שם, כדי שיזכו שתתקיים בהם הברכה הגדולה הזאת, שנזכה שיהיה זרעינו זרע כשר ולא ימצא בהם פסול, שהקב"ה יזמין להם זיווגים הגונים. אנחנו לא יכולים לוותר על ההזדמנות הזאת!

הפעם, כשייקרעו שערי השמים, אנחנו נהיה שם כדי להכניס פנימה את התפילות שלנו. את ההזדמנות הזאת אנחנו לא נפספס!

להעברת שמות הקליקו כאן>>>

קופת העיר השל"ה הקדוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד