כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רדיפה בלתי פוסקת

רוסיה עצרה עיתונאי מכלי תקשורת חשוב באשמת ריגול

כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' נעצר בעיר יקטרינבורג בזמן שניסה לכאורה להשיג מידע מסווג. כך טוענת רוסיה שידועה כמדינה בה עיתונאים נעצרים ללא הפסקה. לפי התקשורת המקומית, הוא סיקר את המלחמה באוקראינה ואת קבוצת שכירי החרב של וגנר

רוסיה עצרה עיתונאי מכלי תקשורת חשוב באשמת ריגול
(אוון גרשקוביץ' (מימין צילום: טוויטר

הרשויות ברוסיה עצרו כתב אמריקאי של ה'וול סטריט ג'ורנל' באשמת ריגול, כך מסרה סוכנות הביטחון של רוסיה. שירות הביטחון הפדרלי (FSB), מסרה היום (חמישי) כי אוון גרשקוביץ' נעצר בעיר יקטרינבורג בהרי אורל בזמן שניסה לכאורה להשיג מידע מסווג.

שירות הביטחון טען כי גרשקוביץ' "אסף מידע מסווג על פעילותו של אחד ממפעלי המתחם תעשייתי-צבאי המהווה סוד מדינה". לפי התקשורת המקומית, הוא סיקר את המלחמה באוקראינה ואת קבוצת שכירי החרב של וגנר. רוסיה ידועה ברדיפה הבלתי פוסקת שלה נגד עיתונאים.

ה-FSB לא הודיע מתי בוצע המעצר. גרשקוביץ' עלול לקבל עד 20 שנות מאסר אם יורשע בריגול. הוא הכתב הראשון של מהדורת חדשות אמריקאית שנעצר באשמת ריגול ברוסיה מאז המלחמה הקרה ומעצרו מגיע על רקע המתיחות העולמית סביב הלחימה באוקראינה.

גרשקוביץ', מסקר את רוסיה ואוקראינה ככתב בסניף של ה'וול סטריט ג'ורנל' במוסקבה. הדיווח האחרון שלו שפורסם השבוע, התמקד בהאטת הכלכלה הרוסית על רקע הסנקציות המערביות.

לפני שהצטרף ל"וול סטריט ג'ורנל", גרשקוביץ' בן ה-31 עבד עבור סוכנות הידיעות הצרפתית AFP במוסקבה. הוא גם היה בעבר כתב ב"מוסקווה טיימס". גרשקוביץ' דובר רוסית. הוריו חיים בארצות הברית אך הם במקור מברית המועצות.

וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה מעצר עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד