ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סאגת הפיטורין

דיווח: התקדמות בהבנות בין גלנט לנתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט צועדים לקראת להבנות שיאפשרו לגלנט להישאר בתפקידו. לשכת ראש הממשלה חצויה בין יועצים שתומכים בהחזרתו ויועצים שמתנגדים

דיווח: התקדמות בהבנות בין גלנט לנתניהו
נתניהו וגלנט צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

סאגת הפיטורין: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט צועדים לקראת להבנות שיכללו גם נוסח התנצלות פומבי של גלנט על נאומו במוצאי השבת האחרונה, כך דווח בחדשות 13.

בתוך כך, על פי דיווח ב'ישראל היום', בלשכת ראש הממשלה בוחנים האם לקבל את ההתנצלות הצפויה של גלנט ולהחזיר אותו למשרד הביטחון או לדחות אותה ולפטר אותו בכל מקרה. לשכת ראש הממשלה חצויה בין יועצים שתומכים בהחזרתו ויועצים שמתנגדים. טרם התקבלה החלטה בנושא.

נזכיר כי אמש (רביעי), שר הביטחון יואב גלנט נפגש לפגישה ממושכת ומשמעותית עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. כך על פי דיווח ב'ישראל היום'. במהלך הפגישה, שוחחו השניים על הדרכים בהן יתאפשר לגלנט להישאר בתפקידו.

בפגישה עלתה האפשרות שגלנט יתנצל כבר בסוף השבוע הקרוב באופן פומבי על העיתוי שבה נשא את הדברים אך לא על התוכן. נזכיר כי מה שעורר את זעמו של רה"מ נתניהו שפיטר את גלנט הייתה העובדה שגלנט נפגש עם נתניהו ביום חמישי האחרון, שמע את אזהרותיו והתחייב לפעול.

למרות זאת, גלנט החליט לנאום כבר במוצאי שבת ועוד בזמן שנתניהו שוהה בביקור מדיני בלונדון. 

עוד דווח ב'ישראל היום' כי ביום שישי האחרון, עוד לפני הודעת הפיטורים ליואב גלנט, נפגש דרעי ממושכות עם הרמטכ"ל הרצי הלוי על מנת להבין את תמונת המצב בצבא בכל הקשור להשפעת הרפורמה ותופעת הסרבנות.

הפגישה נערכה למרות שדרעי לא משמש כשר או חבר קבינט. יצוין כי, בימים האחרונים לוחצים ראשי מערכת הביטחון על נתניהו לשמור על יציבות ולהשאיר את גלנט. מאז הודעת הפיטורים נפגש גלנט עם כל ראשי מערכת הביטחון ושמע מהם תמיכה רבה בו ובפועלו.

בנימין נתניהו יואב גלנט משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד