כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עוד שמונה נעצרו

פרטים חדשים על סיכול הפיגוע האיראני ביוון: אב המחבל הואשם ברצח

שמונה חשודים נוספים נעצרו במסגרת חקירת רשת טרור החשודה בתכנון פיגועים נגד יהודים באתונה, כך מסר מקור במשטרה היוונית לכלי התקשורת. עוד נודע כי "המוח" של המבצע הוא "פקיסטני שחי מחוץ לאירופה" | אביו של אחד המחבלים כבר מרצה עונש מאסר בגין רצח

פרטים חדשים על סיכול הפיגוע האיראני ביוון: אב המחבל הואשם ברצח
שוטרים ביוון צילום: משטרת יוון

משטרת יוון עצרה שמונה חשודים נוספים בתכנון הפיגוע נגד יהודים במדינה. השמונה נעצרו בעבר ביוון בגין שהייה בלתי חוקית, והיו ב"קשר הדוק" עם שני הגברים שנעצרו ביום שלישי בחשד לתכנון טבח ביהודים. שמונה החשודים, במקור מפקיסטן, נעצרו במסגרת חקירת רשת טרור החשודה בתכנון פיגועים נגד יהודים באתונה, כך מסר היום (חמישי) מקור במשטרה היוונית לתקשורת. "החקירה נמשכת כדי לקבוע אם אנשים נוספים היו מעורבים בתכנון", אמר המקור.

שני הפקיסטניים ממוצא איראני, בני 27 ו-29, חשודים בתכנון תקיפה של בניין הקהילה יהודית המכיל בית כנסת של בית חב"ד ומסעדה כשרה, שאליה מגיעים גם ישראלים. אתמול אמרה דוברת המשטרה היוונית קונסטנטינה דימוגלידו כי "המוח" של המבצע הוא "פקיסטני שחי מחוץ לאירופה". מקור משטרתי אחר, שביקש להישאר בעילום שם, המוח מאחורי התוכנית מתגורר באיראן.

כזכור מלשכת ראש הממשלה נתניהו הגיבו בשם המוסד כי מדובר ב"עניין חמור שסוכל בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היווניים". עוד נמסר כי "זהו ניסיון חדש של איראן לקדם טרור נגד מטרות ישראליות ויהודיות בחו"ל".

מהשיחות בין החשודים שפוענחו עד כה, עולה כי החשוד המתכנן בן ה-30 הבטיח להם 15 אלף יורו עבור כל קורבן ישראלי, תוך שהוא מבטיח להם דרך בטוחה להימלט מיוון לאיראן. משיחות בין המפעיל האיראני לבין חיידר בן ה-27 בזקינתוס, שהודלפו, נראה כי המטרה הייתה להגיע לכמה שיותר הרוגים מהתקיפה במסעדה היהודית.

ביוון דווח כי גם המגייס האיראני וגם השניים שנעצרו הגיעו מאזור סרגודה בפקיסטן, בו יש מרכז של פשיעה מאורגנת. החשוד בן ה-30, הוא בן למשפחה מסוכנת במיוחד: אביו יושב בכלא הפקיסטני בגין רצח, ואחיו מבוקש גם הוא בשל פשעים חמורים אחרים.

בן ה-27 ובן ה-29 שוהים ביוון באופן בלתי חוקי מזה כארבע שנים, הם התארחו בבתים שונים של בני ארצם ועברו ממקום למקום, והועסקו בעיקר בעבודות חקלאות. באתונה הם התארחו בשני בתים של בני ארצם, שגם הם נחקרים על ידי השירות ללוחמה בטרור.

 

 

 

יוון פקיסטן אתונה פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד