כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"פועל להפלת הקואליציה"

מאמר בעיתון החשוב בארה"ב תוקף את התנהלות ביידן עם נתניהו

העיתון מהחשובים בעולם תוקף את נשיא ארה"ב וכותב כי "ביידן מתערב בפוליטיקה הישראלית". במאמר מערכת נכתב: "הוא מרצה לראש הממשלה נתניהו על רפורמה משפטית תוך שהוא שותק על תוכנית הגרעין האיראנית"

מאמר בעיתון החשוב בארה"ב תוקף את התנהלות ביידן עם נתניהו
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

במאמר מערכת חריף מציינים העורכים של העיתון מהחשובים בעולם ה'וול סטריט ג'ורנל' כי היחס של ביידן לנתניהו הוא מזלזל. "הנשיא ביידן אוהב לומר שהוא בונה מחדש בריתות אמריקאיות, אבל הוא בטוח סלקטיבי לגבי זה. אוי לבעל ברית שמתנגש עם הדעה המתקדמת האמריקאית. ואז ביידן נותן לו את טיפול חריף. זה איך הוא מתייחס לממשלת ישראל בזמן שהמדינה דנה ברפורמה משפטית, במיוחד עם הביקורת המזלזלת שלו על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".

"ביום שני הכריז המנהיג הישראלי על הפסקה בדחיפת הרפורמה השנויה במחלוקת, ואמר כי הוא יחפש "קונצנזוס" לאומי בנושא. אבל מר ביידן עדיין בחר להטיף לו בנושא". נכתב במאמר.

העיתון כותב כי ביידן היה צריך לדעת איך זה יתקבל בישראל, שם הציבור מקדיש תשומת לב רבה לדבריו של נשיא אמריקאי. כשנשאל באותו אירוע אם הוא "מתערב" בפוליטיקה הפנים-ישראלית, אמר ביידן, "אנחנו לא מתערבים. הם יודעים את עמדתי. הם יודעים את עמדתה של אמריקה. הם מכירים את עמדת יהודי אמריקה".

"איזו עמדה יהודית אמריקאית זאת?" תוהים עורכי העיתון, "ככל שאנו יכולים לדעת, יהודי ארצות הברית מפולגים כמו הישראלים לגבי הרפורמה המשפטית". עוד כותבים: "אולי אנחנו מצפים ליותר מדי מנשיא אמריקאי המפורסם במעידות ובחוסר קוהרנטיות שלו. אבל מר ביידן לא צריך להתערב בפוליטיקה הפנימית הישראלית. הוא טוען שממשלתו הנבחרת של מר נתניהו היא איכשהו איום על הדמוקרטיה הישראלית. אבל אם למדנו משהו בשבועות האחרונים, זה שהדמוקרטיה הישראלית חיה וקיימת".

"התערבותו של מר ביידן גורמת לנו לתהות אם המטרה האמיתית שלו היא לעורר עוד צרות למר נתניהו כדי שהקואליציה שלו תיפול" כותבים העורכים. לגבי איראן והפצצה הגרעינית הם מציינים "הדיפלומטיה שלו לא השיגה דבר מלבד לתת לאיראן יותר זמן לפתח פצצה וליצור בריתות כלכליות וביטחוניות הדוקות יותר עם סין ורוסיה".

 

וול סטריט ג'ורנל ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא ארצות הברית ביידן הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד