כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא יכול לייצג את המדינה"

שר החוץ שיגר מכתב פיטורים לקונסול בניו יורק

כהן שיגר היום לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק אסף זמיר מכתב פיטורין לאחר שביום ראשון צייץ זמיר כי הוא מתפטר מתפקידו. "דיפלומט שתופס צד פוליטי לא יכול לייצג את מדינת ישראל", הבהיר זמיר

שר החוץ שיגר מכתב פיטורים לקונסול בניו יורק
אסף זמיר צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החוץ אלי כהן שיגר היום לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק אסף זמיר, מכתב פיטורין לאחר שביום ראשון צייץ זמיר כי הוא מתפטר מתפקידו בעקבות הרפורמה המשפטית שהממשלה מקדמת.

שר החוץ אלי כהן טען בציוץ בטוויטר כי זמיר רצה להמשיך בתפקידו למשך זמן לא מוגדר: "אסף זמיר הודיע בטוויטר על התפטרותו, אך רצה להמשיך בתפקיד לזמן לא מוגדר. החלטתי לפטר אותו באופן מידי. דיפלומט שתופס צד פוליטי לא יכול לייצג את מדינת ישראל אפילו לא יום אחד. בהצלחה בהמשך".

בתגובה העלה זמיר צילום שלו בישראל וכתב: אלי, אני כבר בארץ. "מה נסגר?".

כזכור, לאחר הציוץ בטוויטר בו הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו, זמיר השתתף במחאה נגד הרפורמה המשפטית ואמר: "לא האמנתי שקבוצת האוכלוסייה שמרכיבה את הלב השפוי הליברלי היצרני והציוני, יקומו ויצאו מהבית ויהיו כה רעשנים ונכונים להילחם למען המדינה. זאת התעוררות מעודדת והסיכוי היחיד והאחרון לוודא שישראל תהיה המדינה שנרצה להמשיך לחיות בה".

יצוין כי, לאחרונה זומן זמיר לשיחת בירור בירושלים, בעקבות התבטאותו נגד הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. זמיר אמר בפני מאות תורמים יהודים אמריקנים: "אני מודאג מהכיוון אליו המדינה הולכת עכשיו. בית לאומי שהוא גם הבית של כולם חייב להיות דמוקרטי".

זמיר הוסיף: "אני מרגיש שאנחנו בתקופה מאוד דרמטית, לא תמיד אתה מבין שאתה נמצא בתקופה כזו בזמן שהיא מתרחשת". בעקבות אותן התבטאויות במשרד החוץ הוחלט כי זמיר יזומן לשיחת הבהרה, שתיערך במשרד החוץ בירושלים.

 

אלי כהן אסף זמיר הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד