כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההסתדרות מאיימת להשבית

מנהלי בתי החולים הציבוריים נגד האוצר: לא נוכל לשלם לעובדים את התוספת

מחריף המשבר בין משרד האוצר לבתי החולים הציבוריים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה, הסקוטי, הצרפתי והאנגלי. חשש שהמשבר עלול להוביל להשבתת בתי החולים הציבוריים בירושלים 'הדסה' ו'שערי צדק'

מנהלי בתי החולים הציבוריים נגד האוצר: לא נוכל לשלם לעובדים את התוספת
בית החולים שערי צדק צילום: דוברות בית החולים

מנהלי בתי החולים שיגרו מכתב למשרד האוצר ובו הם דורשים להעביר להם את התקציב הדרוש למתן התוספת בסך 6,000 שקל לעובד. במקביל ההסתדרות במרחב ירושלים הודיעה להנהלות בתי החולים 'הדסה' ו'שערי צדק' כי אם לא ישלמו את התוספת בימים הקרובים תשבית ההסתדרות את בתי החולים.

במכתב ששיגרו מנהלי בתי החולים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולהנהלת משרד האוצר, טוענים מנהלי בתי החולים כי העלות הצפויה של תוספת השכר ושל עליית שכר המינימום צפויה לעמוד על מאות מיליוני שקלים כבר בשנת הכספים הנוכחית.

לטענתם למרות שחג הפסח קרב ובא, גורמי המקצוע במשרד האוצר מתעקשים שלא להעביר את הכספים לבתי החולים הציבוריים. זאת בניגוד להתנהלות מול בתי החולים הממשלתיים, שקיבלו את התוספת הדרושה עבור המענק לעובדים בסכום של 6,000 שקלים ותוספת הדרושה להגדלת שכר המינימום לעובדים.

"נכון להיום, כשבוע לפני המועד המתוכנן לתשלום התוספות לעובדים, גורמי המקצוע במשרדיכם מסרבים להודיע כי יועמד המימון הנדרש לבתיה"ח העצמאיים לביצוע התשלום האמור לעובדיהם, בין אם באמצעות העמדת התקציב המתאים - כפי שנעשה עבור בתי החולים הממשלתיים, ובין באמצעות גילום מידי של ההתייקרויות במחירי הפיקוח - כפי שמתחייב לפי חוק הפיקוח".

מנהלי בתי החולים טוענים עוד, כי ההצעה של האוצר להעביר את הכספים בעוד עשרה חודשים, מעמידה בסכנה את בתי החולים וכי גם בעוד עשרה חודשים לא צפויים בתי החולים לקבל שיפוי על מלוא הסכום: "מעשית, מדובר בעשרה חודשים בהם המדינה תשית על בתיה"ח העצמאיים למממן ממקורותיהם הפנימיים (ואין כאלו) את עלותם של הסכמי השכר עליהן חתמה המדינה וכפועל יוצא מכך, לממן בפועל את עלות אספקת שירותי הבריאות הממלכתיים לתושביה, בהיקף של מאות מיליוני שקלים".

בעקבות חוסר היכולת של בתי החולים לשלם את התוספת, שיגר יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפילד, מכתב למנהלי בתי החולים 'הדסה' ו'שערי צדק' בו הוא מתרה כי באם תוספת התקציב בסכום של 6,000 שקלים לא תתווסף למשכורת חודש מרץ של העובדים, ההסתדרות לא תהסס להשבית את מערכת הבריאות בבירה.

גורמים בבתי החולים הציבוריים הביעו תקווה שמשרד הבריאות ויו"ר ועדת הכספים משה גפני ויו"ר ועדת הבריאות אוריאל בוסו, יכנסו לתמונה ויפעלו למציאת פתרון למשבר: "המשבר הנוכחי, יביא למצב שעובדים לא יקבלו את הכסף המגיע להם לפני החג. או לחילופין שאחד או יותר מבתי החולים הציבוריים בישראל יגיע לסכנת התמוטטות חלילה. אנחנו מקווים שכל הנוגעים בדבר יתעשתו ויפעלו במהירות האפשרית לפתרון המשבר". העובדים הוסיפו: "לא ייתכן שאחות בשיבא תקבל תוספת לחג בעוד שאחות בירושלים או בבני ברק תאלץ לוותר עליה".

 

 

בתי חולים הסתדרות העובדים שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד