א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מכה לליכוד

יו"ר ועדת הבחירות קבע: הכנסת תכהן "רק" 4 שנים

יו"ר ועדת הבחירות השופט נעם סולברג קיבל את עמדת היועמ"שית גלי בהרב מיארה, וקבע כי הכנסת הנוכחית תכהן כארבע שנים, ולא חמש כפי שרצו בליכוד. לפני כשבועיים פנו בליכוד לועדת הבחירות בבקשה להארכת הכהונה לחמש שנים, בשל כך שהבחירות האחרונות התקיימו בחודש חשוון

יו"ר ועדת הבחירות קבע: הכנסת תכהן "רק" 4 שנים
השופט נועם סולברג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות השופט נעם סולברג קיבל היום (חמישי) את עמדת היועמ"שית גלי בהרב מיארה וקבע כי הכנסת תכהן כארבע שנים, ולא חמש כפי שרצו בליכוד. בהתאם לכך, הבחירות לכנסת ה-26 יתקיימו ב- 27.10.2026

לפני כשבועיים פנו בליכוד ליו"ר ועדת הבחירות, שופט העליון נעם סולברג, וטענו כי יש לקבוע את מועד הבחירות לכנסת הבאה ב-2 בנובמבר 2027.

הבסיס לפנייה זו הוא טענת הליכוד כי מאחר והבחירות לכנסת ה-25 נערכו בחודש חשוון, קיימת שאלה בדבר משך הכהונה הראוי לכנסת. לטענת הליכוד, מהחוק משתמע כי יש להתייחס לחודש במלואו - בהתאם לחוק יסוד: הכנסת הקובע כי כהונת הכנסת הבאה תחול "עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע השנים מיום הבחירה" - כלומר, זה שמתקיים לאחר גמר ארבע שנים מיום הבחירות.

על בסיס זה טענה תנועת הליכוד כי יש לערוך את הבחירות הבאות בחשוון התשפ"ח - בנובמבר 2027 - כלומר חמש שנים מיום הבחירות האחרונות שנערכו כזכור בתחילת נובמבר 2022.

היועצת המשפטית לכנסת, שגית אפיק, התנגדה לבקשה זו של הליכוד ובתגובה שהגישה באמצעות עו"ד ענת גולדשטיין נכתב כי "בחינת לשונו ותכליתו של חוק יסוד: הכנסת מעלה כי מועד הבחירות לכנסת ה-26 חל ביום שלישי השלישי בחודש חשון התשפ"ז – ט"ז בסיון תשפ"ז". תאריך זו בו נוקבת היוע"משית חל שנה לפני המועד לו התכוון הליכוד.

בחירות הליכוד גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד