כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"נקמנות פוליטית"

הצעת חוק חדשה: הכנסת תוכל להגביל את זכות השביתה

אחרי שביתת ההסתדרות שהובילה בין היתר להשהיית הרפורמה המשפטית, חבר הכנסת אוהד טל הגיש הצעת חוק להגבלת זכות השביתה. בין היתר תוכל הכנסת להורות על השהיית שביתה למשך 30 ימים או לסיים את הסכסוך ולמסור את ההכרעה בו לבוררות ע"י ועדה ייעודית

הצעת חוק חדשה: הכנסת תוכל להגביל את זכות השביתה
ההפגנה מחוץ לכנסת צילום: מחאת קפלן

על רקע השביתה שהכריזה ההסתדרות ביום שני בבוקר: יו"ר הוועדה למיזמים ציבוריים, ח"כ אוהד טל ממפלגת הציונות הדתית הגיש היום הצעת חוק להגבלת זכות השביתה, כך לפי הדיווח של העיתונאי בנצי רובין. הצעת החוק שהגיש טל תצמצם את היכולת של ועדי העובדים להכריז שביתה, תאריך את זמן המשא הומתן לפני נקיטת עיצומים, ותיקבע הגבלות על גופים ושירותים ציבוריים מסויימים כך שלא יוכלו לשבות.

בין היתר מוצע בהצעות החוק שבמקרה שנגרם נזק עקב שביתה הנוגדת את הקבוע בחוק, כל נפגע יהיה רשאי לתבוע את הנזק מהאחראים, והערכאה המתאימה לבירור הטענה תהיה בית משפט רגיל המתמחה בנזיקין ולא בית הדין לעבודה.

יחד עם זאת, הצעת החוק מאפשרת לכנסת להורות על השהיית שביתה למשך 30 ימים או לסיים את הסכסוך ולמסור את ההכרעה בו לבוררות ע"י ועדה ייעודית שתוקם.

הצעת החוק אף מגדירה מספר מקומות העבודות כ"שירות חיוני", וביניהם מוסדות בריאות, חברת החשמל ומקורות, נמלי הים, שדות התעופה, תחבורה ציבורית, בנק ישראל, הבורסה וכל חברה ששר הביטחון ממנה בה נושאי משרה.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) תקפה את הקואליציה בעקבות הצעת החוק: "הפוליטיקאים של הימין ידברו גבוהה גבוהה על דמוקרטיה ואזרחים סוג ב', אבל בעצם מדובר בממשלת קהלת שרוצה לדפוק את ישראל השנייה ולתת הטבות לבעלי הון ופוליטיקאים בעוד העובדים קורסים תחת יוקר המחיה".

אוהד טל הפגנה שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד