ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי חילופי הדברים

לוין וטרופר ערכו שיחת פיוס ויישרו את ההדורים

שר המשפטים והח"כ מהמחנה הממלכתי ערכו שיחת פיוס אחרי חילופי הדברים. השניים נותרו חלוקים בנושאים המהותיים

לוין וטרופר ערכו שיחת פיוס ויישרו את ההדורים
השר יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי חילופי הדברים: סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ערך שיחת פיוס עם ח"כ חילי טרופר. השניים נותרו חלוקים בנושאים המהותיים אך יישרו אחד עם השני את ההדורים.

כזכור, מוקדם יותר היום התייחס ח"כ חילי טרופר בריאיון לכלי תקשורת שונים לשיחות שמתקיימות בבית הנשיא במטרה להביא לפשרה והבהיר כי האופוזיציה לא תסכים לפשרה שבה הקואליציה ממנה את השופטים.

טרופר אמר: "יש עקרון מאוד ברור. לא יהיה מצב שהקואליציה או הממשלה ממנה שופטים. זה לא יקרה, אנחנו לא ניתן לזה יד". הוא הוסיף "הקואליציה רוצה למנות את השופטים, אבל היא פוגשת את האופוזיציה שאומרת 'מינוי שופטים על ידי ממשלה בלבד - לא יקרה'. ברור שיש פה פער".

בתגובה לדברים, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין תקף ואמר: "הדברים של ח״כ חילי טרופר הבוקר ראויים לכל גינוי. מתברר שמאחורי החזות הממלכתית כביכול, מסתתר דבר אחר לחלוטין".

לוין הוסיף ותקף: "ח״כ טרופר, בשפה בוטה, מודיע מראש שמבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני אלא בהצגת תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות ולהבעיר את המדינה".

לסיום אמר: "אני קורא לכל נציגי האופוזיציה לבוא לשולחן המשא ומתן מתוך אחריות ורצון אמיתי להגיע להסכמה שתכבד את הציבור העצום שמייחל לרפורמה של ממש במערכת המשפט".

חבר הכנסת חילי טרופר הגיב ואמר: "עמדתנו היא עקבית, היא נאמרת כבר חודשים וגם בבית הנשיא: יש לנו אחריות לעשות כל שאפשר כדי להגיע להסכמות. גם בראיון הבוקר אמרתי שצריך להתאמץ ביחד כדי להימנע מלחזור לרחובות בוערים ולהעמקת הקרע בעם. כל הצדדים כואבים וכולנו צריכים להקשיב לקולות ולכאבים של כולם".

טרופר הוסיף: "מבין שיש מי שכבר החלו במשחק האשמות, אבל הדברים פשוטים וכולם מוזמנים להאזין לראיון המלא, ולא לצאת בהכרזות בעקבות ציטוטים חלקיים".

הוא עקץ: "לא ארד לרמה של התקפות אישיות כפי שנוהגים אחרים, רק אציע למי שהביא את המדינה לסף מלחמת אחים להקשיב לדברים שנאמרו ולהימנע מהטפות".

לסיום אמר טרופר: "כמו לתומכי הקואליציה גם לנו יש עקרונות: ביניהם, שהממשלה לא תמנה לבד שופטים. יש עמדות מנוגדות ועכשיו יש לעשות הכל כדי להגיע להסכמה שתשמור על הדמוקרטיה ותמנע קרע בעם. אנחנו ממוקדים בהידברות ולא מתרגשים מרעשי רקע. אנשים אחים אנחנו".

יריב לוין חילי טרופר הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד