כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בברכת ראש ישיבת חברון

כך נוסדה ישיבת הקיבוץ החדשה "קנין חכמה"

התחדשות בעולם הישיבות: בזמן קיץ הקרוב תיפתח ישיבת קיבוץ חדשה במתכונת ייחודית של לימוד בעיון עם דגש על הספק בראשות הישיבה יעמדו הגאון רבי יונתן וילנסקי והגאון רבי שמואל גדליה ניימן. כנס היסוד נערך בביתו של חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן

כך נוסדה ישיבת הקיבוץ החדשה "קנין חכמה"
כנס יסוד לישיבת קנין חכמה צילום: באדיבות המצלם

אמש (רביעי) נערך ’כנס יסוד’ לישיבה הגדולה החדשה 'קנין חכמה' במעונו של ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן המנווט את דרכה של הישיבה, בהשתתפות ראשי ישיבות וצוות הישיבה החדשה, ובהשתתפות עשרות בחורים בני עליה מטובי עולם הישיבות, העתידים להצטרף החל מזמן קיץ הבעל"ט לישיבה החדשה.

את הכינוס פתח ראש הישיבה הגאון רבי שמואל גדליה ניימן שהרחיב על מהותה של הישיבה ודרכה הייחודית, בשימת דגש בנוסף על לימוד העיון, גם על ההספקים, השינון והחזרה.

התרגשות רבה הייתה עם כניסתו של ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן ועמו הופיעו ראשי הישיבות הגאון רבי יהושע אייכנשטין ראש ישיבת 'יד אהרן', ראש הישיבה הגאון רבי יונתן וילנסקי, הגאון רבי צבי פרצוביץ ראש ישיבת מיר ברכפלד, והגאון רבי צבי וינפלד ראש ישיבת אור אלחנן.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי דוד כהן אשר האריך במעלת פתיחת מקום תורה עם שיטת הלימוד הישרה והמקובלת מקדמת דנא.

כן מנה את ראשי הישיבה המופלגים והנפלאים הגאון רבי יונתן וילנסקי אשר יצא שמו במסירת שיעוריו הבהירים, ועמו ראש הישיבה הגאון רבי שמואל גדליה ניימן וצוות רבני הישיבה אשר מהיכרות אישית עמם מעיד כי ידם רב להם בהעמדת תלמידים מתוך הבנה מסירות והתמסרות.

דברי סיום נשא ראש הישיבה הגאון רבי יונתן וילנסקי בדבריו עמד על חשיבות צורת הלימוד בעיון בבהירות וללא בלבול, בנוסף הרחיב על חשיבות ההספק המצריך גם ניצול הזמן אשר נותן סיפוק לבחור כשבסוף הזמן יעשה חשבון נפש ויזכה לידיעה רחבה בהרבה סוגיות שעמל ויגע בהם.

 

הרב יונתן וילנסקי הרב דוד כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד