כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משרד התקשורת יוזם

פתרונות חדשים לסינון תכנים במכשירי הסלולר לילדים ונוער

הצוות יפעל למציאת פתרונות חדשניים לסינון תכנים במכשירי הסלולר הפוגעים בילדים ונוער. המטרה: מאבק בבריונות ברשת ובפרסומים פוגעניים שילדים ובני נוער נחשפים אליהם, והפיכת הרשת למקום בטוח יותר עבור הדור הצעיר

השר שלמה קרעי
השר שלמה קרעי צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המאבק בבריונות ברשת: לאור החשיבות הלאומית בקידום ההגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט, העלייה המתמדת במקרי פגיעה בילדים באמצעות רשת האינטרנט, ובהמשך לפעילות הממשלה בנושא, שיגר היום (חמישי) שר התקשורת שלמה קרעי שיגר מכתבים לשרי הממשלה הנוגעים בדבר, בו הזמין אותם להצטרף אליו להקמת צוות בין משרדי לבחינת מוגנות ילדים ברשת. 

הזמנות הצטרפות נשלחו לשר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, שר החינוך יואב קיש, שר המשפטים יריב לוין, שר הרווחה יעקב מרגי ומ"מ (ממלא מקום) שר הפנים חה"כ(חבר הכנסת) מיכאל מלכיאלי.

הצוות יפעל לזיהוי ומיפוי כלים רגולטוריים וטכנולוגים לסינון תכנים במכשירי הסלולר, תוך בחינת העבודה שנעשתה בממשלה בתחום זה עד עתה, ובמטרה לאפשר חסימה משמעותית של תכנים פוגעניים. הצוות יבחן את הדרכים בהם ניתן להנגיש כלים לסינון תכנים פוגעניים במכשירי הסלולר באופן יעיל ונרחב, לטובת ילדי ישראל.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הסביר: "הילדים והנוער מבלים זמן רב בשימוש ובצפייה ברשתות במכשירי הסלולר, וחלק לא מבוטל מחייהם החברתיים והרגשיים כיום, מתנהל באופן וירטואלי. לצד היתרונות הרבים של רשת האינטרנט המאפשרת קידמה, התפתחות טכנולוגית וצמצום פערים חברתיים, היא מהווה גם פתח לרעות חולות ומזמנת סכנה אמיתית לילדינו.

אני מזמין את כל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל ארגוני מגזר שלישי שלמעשה הציפו בפניי את הנושא הכאוב הזה, להיות שותפים בתהליך לשיפור המוגנות של ילדים ובני נוער ברשת, על מנת להנגיש כלי סינון לכל הורה לטובת בטחונם ורווחתם של ילדי ישראל."

 

 

תכנים מסיתים נוער רשת אינטרנט משרד התקשורת סינון אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד