כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליברמן: "המבצע בעזה חיזק את החמאס"

שר החוץ איווט ליברמן התייחס למסקנות מבצע צוק איתן וחזר על טענתו שהיה צריך לחסל את החמאס: "כל עימות כזה מחזק את החמאס, לא רק מבחינה צבאית, אלא גם פוליטית - רוב הפלסטינים היום הם בעד החמאס" • "היום הקרב הוא למנוע מארגוני טרור להפוך למדינות טרור" • בהתייחס לפתרון המדיני: "כל הסדר כזה חייב לכלול את ערביי ישראל"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"העימות מחזק את החמאס לא רק מבחינה צבאית, אלא גם פוליטית", כך אמר הערב (ג') שר החוץ אביגדור ליברמן בנאום בכנס המכון למדיניות נגד טרור.

השר התיחס למשא ומתן המדיני ואמר: "אני פוטרתי מממשלת שרון לפני ההינתקות. תסתכלו על הערכות המצב של האנשים החשובים לפני ההינתקות ותראו את התחזיות שלהם לעומת התוצאה. אותם אנשים לא הפיקו לקחים. הבעיה המרכזית שלנו בתחום המדיניות היא שאנחנו חושבים שיש לנו בעיה עם הפלשתינים. אין לנו בעיה כזו. הבעיה שלנו היא עם העולם הערבי.

"אפשר להאשים את ליברמן ונתניהו בזה שהם ימנים קיצוניים והם לא רוצים שלום, אבל גם מנהיגים אחרים שהציעו הצעות יותר נדיבות, גם אז אבו-מאזן וערפאת סירבו להם. שכל אחד יעשה הפקת לקחים ישרה והגונה ויבין שמה שצריך זה הסדר אזורי כולל. הסדר מול הפלסטינים בלבד נועד לכישלון מראש. למרות שזה לא פוליטיקלי קורקט, הסכם כזה חייב לכלול גם את ערביי ישראל. אסור לטאטא את זה מתחת לשטיח".

ליברמן התייחס גם למסקנות מבצע צוק איתן ואמר: "לטרור אין גבולות ואין לו לאום. הוא מבוזר ולכן אי-אפשר לנצח את הטרור כפי שמנצחים מדינה. עם זאת אני חושב שלא נכון לטעון שאי-אפשר להתמודד עם הטרור, והיום הארגונים שאין להם טריטוריה מרגישים שהם מפספסים ומה שהם רוצים להשיג זה מדינה.

"ארגון טרור כמו חמאס מחזיק בסמי-מדינה. יש לו טריטוריה מוגדרת, יש לו גבולות. צריך לחנוק את הטרור הזה. כך גם החיזבאללה - מחזיק בשכונות ובמקומות מוגדרים בלבנון. כך גם בוקו-חראם בניגריה. בסופו של דבר, גם אל-קאעידה ודאעש רוצים להשיג מדינה. זה השלב המסוכן ביותר עבור העולם החופשי.

"זהו שלב ביניים, אבל זהו רגע אחרון - ברגע שיוקמו מדינות טרור אנחנו נמצא את עצמנו במצב אחר לגמרי. זוהי חובתנו להביס את אותם ארגונים כאשר הם עדיין סמי-מדינות טרור.

"העימות ללא שחיסלנו את החמאס גרם לכך שהוא התחזק. כל עימות כזה מחזק את החמאס, לא רק מבחינה צבאית, אלא גם פוליטית.

"לפי סקרים, 60 אחוז מהפלסטינים היו מצביעים עבור הניה. אין ספק שחמאס הפך להיות הגורם הדומיננטי ביותר בקרב הפלסטינים. אסור שדברים כאלו יקרו. אנחנו חייבים להפסיק להילחם את מלחמות העבר ולהתחיל להילחם את מלחמות העתיד: למנוע מארגוני טרור להפוך למדינות טרור.

"הסכנה היא כאשר הארגונים הללו מצליחים לשרוד, אז הם מצליחים גם להתחזק. רואים זאת עם החמאס בעזה: ב'עמוד ענן' הטילים הגיעו רחוק יותר מאשר ב'עופרת יצוקה' וב'צוק איתן' הטווח כבר היה גדול הרבה יותר מזה שהיה ב'עמוד ענן'", הוסיף השר.

השר התייחס גם לארגון דאעש ואמר: "מדינות ערב מבינות שהאויב אינו הציונים, יש לא מעט מדינות שעדיין לא התגברו על המחסום הפסיכולוגי, אך גם הן מבינות כי לא אנחנו האויב אלא ארגונים דוגמת דאעש. גל הטרור אינו מהווה איום רק על ישראל, או על האזור, אלא מהווה איום על הסדר העולמי כולו".
עזה ישראל חמאס ליברמן צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד