א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עתיד לא ברור

בולסונארו חזר הביתה לברזיל ועומד בפני 20 חקירות

הנשיא לשעבר ז'איר בולסונארו טס הביתה ביום חמישי בבוקר לברזיל, שם הוא עומד בפני 20 חקירות שעלולות בסופו של דבר לסיים את הקריירה הפוליטית שלו ואף להכניס אותו לכלא

בולסונארו חזר הביתה לברזיל ועומד בפני 20 חקירות
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

ז'איר בולסונארו, נשיא ברזיל לשעבר בן ה-68 חזר אתמול לברזיליה מאז נסע לארצות הברית בסוף דצמבר האחרון, זמן קצר לפני השבעתו של הנשיא לואיז אינאסיו לולה דה סילבה והמתקפה שלאחר מכן על הבניינים הפדרליים החשובים ביותר בעיר על ידי אלפי תומכי בולסונארו.

מבלי לצאת בהצהרות פומביות או לדבר עם תומכים שהמתינו לו בשדה התעופה, הנשיא לשעבר נסע היישר למשרדו. עדיין לא ברור מדוע החליט בולסונארו לעזוב את ברזיל לאחר שהפסיד בבחירות ללולה, הוא נסע באשרת תייר לאורלנדו - או מדוע חיכה יותר משלושה חודשים לפני שחזר. הוא קיבל ייעוץ על ידי יועצים בפלורידה כי הסיכון שלו למאסר בברזיל נמוך.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי הוא יעד ל-20 חקירות, שש מהן פליליות. ההאשמות נגדו גדלות מיום ליום. הרשויות חוקרות אם הוא הפיץ חדשות מזויפות על שיטת הבחירות במדינה או שילהב המון כדי לפלוש ולהשחית את ארמון הנשיאות, בית המשפט העליון והקונגרס לאחר הפסדו. גורמים משפטיים בכירים אמרו ל'וושינגטון פוסט' בינואר כי בשלב זה לא עלו ראיות המצדיקות את מעצרו.

 

 

ברזיל ז'איר בולסונרו פלורידה לולה דה סילבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד