כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
רוסיה נואשת

ארה"ב: פוטין ישלח מזון לקוריאה הצפונית תמורת לתחמושת

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי סביר להניח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישלח מזון לקוריאה הצפונית בתמורה לתחמושת. רוסיה ממצה את מאגרי התחמושת שלה בעודה נלחמת על שטח בדרום ובמזרח אוקראינה, ונואשת לתחמושת נוספת

ארה"ב: פוטין ישלח מזון לקוריאה הצפונית תמורת לתחמושת
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה מבקשת לרכוש אמצעי לחימה נוספים מצפון קוריאה כדי לחזק את מלחמתה באוקראינה, כך חשף הבית הלבן. ההתפתחות מגיעה כאשר מוסקבה ביקשה עזרה בתחמושת ממדינות אחרות כמו איראן ששלחה רוסיה אלפי מל"טים. בתדרוך עם כתבים, דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי סביר להניח שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישלח מזון לקוריאה הצפונית בתמורה לתחמושת.

"אנחנו עדיין מודאגים מכך שצפון קוריאה תספק תמיכה נוספת לפעולות הצבאיות של רוסיה נגד אוקראינה, ויש לנו מידע חדש שרוסיה מבקשת באופן פעיל לרכוש אמצעי לחימה נוספים מצפון קוריאה", אמר.

רוסיה ממצה את מאגרי התחמושת שלה בעודה נלחמת על שטח בדרום ובמזרח אוקראינה. הקרב על בחמוט, עיירה בחבל הדונבאס, האט כל התקדמות רוסית, מה שחייב את הכוחות הרוסיים לבזבז את התחמושת והארטילריה שלהם.

הסיוע מצפון קוריאה יסייע לכוחותיה של מוסקבה למלא מחדש את מצברי הנשק שלה לקראת מתקפה צפויה של אוקראינה באביב.

בדצמבר האחרון, ממשל ביידן האשים את צפון קוריאה בהספקת רקטות וטילים לקבוצת וגנר שניהלה את עיקר הלחימה בבחמוט. ההסכם האפשרי בין רוסיה לצפון קוריאה בוצע על ידי סוחר הנשק הסלובקי אשוט מקרטיצ'ב, מה שהוביל את ארה"ב להטיל עליו סנקציות, כך דיווח אתר 'פוליטיקו'.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין תחמושת צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד