ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ליאון נגד ברקת: "מעניק פרס לעברייני מזרח י-ם"

אישור תכנית הבניה במזרח י-ם מעורר סערה, לאחר פיטורי אריה קינג, משה ליאון נחלץ גם הוא למאבק, ומנסה לפסול את התכנית

משה ליאון, פלאש90
משה ליאון, פלאש90

אתמול (ג') הגיש משה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם הליכוד -ביתנו, מכתב לראש העיר ניר ברקת, בדרישה להביא את החלטת הוועדה לתכנון ובניה, שאישרה את התוכנית לבניית כ 2200 יח"ד דיור במזרח העיר, לדיון חוזר בישיבת המועצה הקרובה.

התוכנית, בשכונת ערב א־סוואחרה, ג'בל מוכבר. משתרעת על פני 1,500 דונם שחלקו שטח ירוק וכוללת הקמת כ 2,200 יחידות דיור. לראשונה מאושרת תוכנית בסדר גודל כזה, המכשירה בנייה בלתי חוקית במזרח העיר התוכנית תיצור רצף במזרח העיר מצפון העיר ועד לדרומה ותוביל לגידול באוכלוסיה הערבית בעיר ושינוי ביחס הדמוגרפי בין היהודים לערבים.

ברקת וסגנו, קובי כחלון, העומד בראש הוועדה המקומית, ניסו כבר בעבר לקדם את התוכנית, אך היא סוכלה שוב ושוב בשל התנגדות נמרצת של חברי המועצה דאז: עו"ד דידי הרשקוביץ' (ישראל ביתנו) אלישע פלג (הליכוד) ובשיתוף פעולה של הנציגים החרדים בעירייה.

מהלך זה של ליאון, יכול להוביל לביטול החלטת הוועדה המקומית, כאשר חברי המועצה מהסיעות החרדיות שכידוע תמכו בליאון לראשות העיר ימשיכו בתמיכתם בו, ויצביעו נגד התוכנית.
לדברי ליאון: "זה לא עניין של יהודים מול ערבים וגם לא משבר פוליטי.

יש כאן בעיה של ניהול ותעדוף, בשעה שאלפי משפחות וצעירים לא מוצאים מקום מגורים בירושלים או לא יכולים לעמוד במחירי הדיור - ראש העיר בוחר לתת פרס לעבריינים שהשתלטו על שטחים ובנו באופן בלתי חוקי, ומאשר תוכנית זו. קידום התוכנית תהיה טעות חמורה לירושלים."

כזכור, בסוף השבוע האחרון ברקת פיטר את חבר המועצה אריה קינג (ירושלים מאוחדת) מתפקידיו בהנהלת העיר בשל התנגדותו לתוכנית והעתירה לביהמ"ש שהגיש נגד ראש העיר.
ליאון ירושלים ברקת ערבים בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד