כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"הצעה גרועה מקודמתה; מניפולטיבית ושקרית"

עורכי הדין המייצגים את בעלי המרכולים בתל אביב, תוקפים את ההצעה המעודכנת של עיריית תל אביב למסחר בשבת • במכתב ששיגרו לשר סער, שבסמכותו לאשר את החוק החדש הם אומרים: "זהו אותו "ישראבלוף" בשינוי אדרת" • ההצעה: לפתוח 165 חנויות במקום 300, ולא בסמוך לבתי כנסת • בעלי המרכולים: "לא נסכים להצעה"

עיריית תל אביב, פלאש90
עיריית תל אביב, פלאש90

במכתב מקיף ומפורט, הגיבו היום היועצים המשפטים של מטה המאבק של העסקים הקטנים והמכולות בת"א לשר הפנים, בבואו לשקול את אישור חוק העזר שהתקבל במועצת העיר בחודש שעבר.

כזכור, עיריית תל אביב אישרה חוק עזר חדש לפיו, 165 חנויות, במקום 300, יקבלו היתר לפעול ברחבי העיר, אם כי לא בסמוך לבתי כנסת. עורכי הדין דוד שוב, ועברי פיינגולד, מצבעים על אי חוקיות ההצעה המתוקנת של חוק העזר העירוני המתיר למעשה מסחר בשבת וחגים.

לפי עורכי הדין, עיקרי המסמך מצביעם על כך שההצעה החדשה היא בעצם גרסה מתוחכמת יותר של ההצעה הקודמת ושל מסמך המדיניות שנפסל בעבר: "אותו "ישראבלוף" בשינוי אדרת".

בנוסף, "מבחינות מסוימות ההצעה החדשה גרועה יותר מקודמתה, משום שהיא "מתחפשת" להצעה שונה, אך היא מניפולטיבית ושקרית".

היועצים המשפטים תוקפים את ההתעלמות העירייה מבעלי העסקים הקטנים בעיר שהיא הפגנתית ופוגענית, ומציינים כיצד "העירייה ותאגידי הקמעונאות, שהובילו את הצעת החוק הקודמת (שנתפרה במיוחד עבורם), יצאו במתקפה ציבורית עוצמתית, ממומנת היטב, אך בניגוד גמור לדמגוגיה שנאמרה, הם כלל לא טרחו לערער על החלטת השר (מחודש יוני) ולא עתרו כנגד פסיקות ביהמ"ש".

את המסמך מסיימים עורכי הדין עברי פיינגולד ודוד שוב באמירה חדה: "הבעיה היא עמוקה, וקשורה לעצם תפיסת ערכי שלטון החוק, המוסר וכללי הצדק. קשה להימלט ממסקנה שעירית תל אביב נמצאת בתקופת שפל קשה מאד, היא מחליקה במדרון ועומדת בפני התרסקות ערכית, על כל השלכות הרוחב שעשויות לנבוע מכך כתוצאה ממעמדה, מרכזיותה ועוצמתה".

ממטה המאבק של העסקים הקטנים והמכולות נמסר בתגובה למכתב: "ידעו תושבי ת"א שראש העיר שלה ביחד עם חבר מרעיו מהמועצה, מעדיפים באופן בוטה את טייקוני התאגידים, ומעבירים חוק שיסגור את מרבית הפיצוציות בעיר, וכל זאת על מנת לא לפגוע באינטרסים של מרכולי טיב-טעם ואמפם".

בהקשר הכולל למאבק ציינו במטה "כי אנו נאלצים לספוג הפסדים כלכלים ניכרים או לעבוד ביום המנוחה היחיד שיש לנו. בשני המקרים מדובר במציאות מעוותת, לא מוסרית ובוודאי שאינה ערכית, כלפי ציבור גדול של בעלי עסקים שפועלים בת"א עשרות שנים.

"יום מנוחה שבועי, הוא אלמנט סוציאלי בסיסי ומתבקש, ולא נסכים להמשך מסחר קמעונאי כה גורף, שפוגע בזכויותינו, ובוטה בעזות המצח שלו, כלפי החוק ופסיקות ביהמ"ש".
תל אביב סער מרכולים חנויות שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד