כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שטר 50 החדש: הנשיא כבר קיבל, אתם בשבוע הבא

השטר, הנושא את דיוקנו של טשרניחובסקי, הוא הראשון ב"סדרת המשוררים" שאושרה בממשלה לפני למעלה משנה

שטר 50 החדש: הנשיא כבר קיבל, אתם בשבוע הבא
אתר בנק ישראל

"בנק ישראל ממשיך לעודד פיתוח אמצעי תשלום חדישים אשר אינם מבוססי נייר אבל זה אינו גורע מחשיבותם המרכזית של שטרות הנייר" - כך אמרה היום נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג בטקס להשקת השטר החדש של 50 שקל. פלוג הודתה בין היתר לשופט בדימוס יעקב טירקל שעמד בראש הוועדה לבחירת השטרות החדשים.

השטר החדש הנושא את דיוקנו של שאול טשרניחובסקי הוא הראשון בסדרה החדשה (סדרה ג') של שטרות המכונה "סדרת המשוררים" שאושרה בממשלה באפריל 2013. השטר החדש ייכנס למחזור ב-16 לספטמבר ויופץ באמצעות הבנקים והדואר. השטרות הנוכחיים אמורים לצאת מהמחזור באופן טבעי עם התבלותם אך ימשיכו לשמש הילך חוקי לפחות בעשר השנים הקרובות, כך אמר ראש מחלקת המטבע בבנק אילן שטיינר.

בהמשך מתוכננת הוצאתם של שטר 200 שקל הנושא את דיוקנו של נתן אלתרמן, שטר של 20 שקלים עם דיוקנה של רחל המשוררת ושטר של 100 שקלים הנושא את דיוקנה של לאה גולדברג.

מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו ציין כי השטרות הופקו בהליך מהיר יחסית כשבמקובל מקובל כי הוצאת שטרות חדשים אורכת בין 8 ל-10 שנים.

הבוקר נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג לקראת השקת השטר החדש. נתניהו אמר בפתח הפגישה: "כדי שהשטר הזה ישמור על ערכו, אנחנו צריכים לשמור גם על הביטחון וגם על הכלכלה, על שני הנדבכים. אני מאוד מעריך את הרצינות והמקצועיות שלך ושל אנשי בנק ישראל במטרה לשמור על יציבות כלכלת ישראל.

"זו אחת משתי המשימות שלנו. אחת - אנחנו נצטרך להעלות את תקציב הביטחון בגלל צוק העתים, ומנגד אנחנו חייבם לשמור על הכלכלה והדברים הללו נפגשים בגירעון שאנחנו יכולים לשלוט בו, ושהוא לא ימוטט אותנו. וזאת תהיה המדיניות שלנו וכך אנחנו ננהג, יחד".

שר האוצר לפיד אמר כי "פעילות תקינה של אמצעי התשלום בכלל והכסף המזומן בפרט היא תנאי הכרחי לכלכלה מודרנית משגשגת. השטר החדש שאתם משיקים היום משקף את קידמת הטכנולוגיה בעולם בתחום סימני הביטחון ומניעת הזיופים, וכמובן הוא גם הראשון בסדרה של משוררים עבריים. לאזרחי ישראל אני אומר - תתחדשו בשטר בטוח, איכותי, יפה ובעל משמעות".

השטר החדש מתוך אתר בנק ישראל:


שטר חמישים טשרניחובסקי שטרות בנק ישראל צבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד