כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
כבר לא מוביל

סקר דרמטי: מהפך בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

לראשונה זה זמן רב, מהפך ביחסי הכוחות בקרב המתאימים לראשות הממשלה. עוד עולה מהסקר כי רוב הציבור חושש לעתיד היחסים עם ארה"ב בעקבות המשבר בין ביידן לנתניהו. כל הנתונים

סקר דרמטי: מהפך בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה
נתניהו וגנץ במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע סערת הרפורמה המשפטית בחודשים האחרונים, מסקר חדש שפורסם בחדשות 12 עולה כי נרשם מהפך דרמטי בשאלה את מי הציבור רואה כמתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. לראשונה זה זמן רב גנץ גובר על נתניהו, ולפיד בשיווין מול ראש הממשלה המכהן.

כאשר נתניהו מתמודד בשאלת ההתאמה מול לפיד, נרשם תיקו בין שני המועמדים וכל אחד מהם זוכה ל-32%. מנגד, כאשר נתניהו מתייצב מול גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי גובר עליו וזוכה ל38% שרואים בו כמתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. נתניהו זוכה ל-31% בלבד.

נתון דרמטי נוסף הוא, שגם בקרב תומכי נתניהו וגוש הימין זוכה גנץ לנתונים משמעותיים, כאשר 21% מעדיפים את שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, ו-59% את נתניהו.

משתתפי הסקר נשאלו בנוסף האם נתניהו צריך לחזור מפיטורי שר הביטחון גלנט, יותר משני שלישים סבורים שכן, רק 17% חושבים שעל נתניהו להמשיך בפיטוריו. גם בקרב מצביעי גוש נתניהו רוב מכריע סבור שאסור לפטר את גלנט - 57%.

המשתתפים נשאלו גם האם הם חושבים שנתניהו באמת רוצה הידברות אמיתית על הרפורמה המשפטית: 61% מכלל העונים השיבו כי אינם מאמינים לראש הממשלה, בעוד ש-29% אמרו כי הם מאמינים לו.

הנשאלים התבקשו להביע את עמדתם גם בשאלה האם צריך להמשיך בהפגנות ברקע עצירת החקיקה: 31% השיבו שצריך להמשיך להפגין, 31% חושבים שיש להפסיק עד שיתברר אם החקיקה חוזרת ו-31% השיבו שעל הציבור להפסיק להפגין.

עוד שאלה שנבדקה בסקר היא, מה ישראל צריכה לעשות מול הביקורת של ארה"ב, 62% מהמשתתפים סבורים כי יש להתייחס לביקורת, ופחות משליש מהנשאלים חושבים שצריך להתעלם ממנה. בקרב מצביעי בגוש נתניהו, 46% סבורים שאסור להתעלם מהביקורת האמריקנית, לעומתם 48% אומרים להתעלם או להתייחס במידה מועטה.

על השאלה כמה הם חוששים לעתיד היחסים עם ארה"ב בעקבות המשבר בין ביידן לנתניהו: הרוב - 53% - חוששים, ו-42% לא חוששים.

 

סקר בנימין נתניהו בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד