כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"ללא רחמים"

ראש מערכת המשפט באיראן מאיים להעמיד לדין נשים ללא כיסוי ראש

מול מספר גדל והולך של נשים שמתריסות נגד קוד הלבוש החובה, ראש מערכת המשפט של איראן איים להעמיד לדין נשים, כך דיווחו כלי תקשורת באיראן. החוק הוא "אחד היסודות הציוויליזציוניים של האומה האיראנית" 

ראש מערכת המשפט באיראן מאיים להעמיד לדין נשים ללא כיסוי ראש
מחאה באיראן צילום: pixabay

ראש מערכת המשפט באיראן מאיים להעמיד לדין נשים ללא כיסוי ראש "ללא רחמים". האזהרה מגיעה בעקבות הצהרת משרד הפנים ביום חמישי האחרון שחיזקה את חוק החיג'אב המחייב של הממשלה.

"שיער ללא כיסוי הוא בגדר איבה עם הערכים שלנו", צוטט ראש מערכת המשפט, מואסני אג'אי, במספר אתרי חדשות. אלה "שיבצעו מעשים חריגים כאלה ייענשו" ויועמדו לדין ללא רחמים", אמר, מבלי לומר מה כרוך בעונש.

אגא'י, השופט העליון של איראן, אמר כי אנשי אכיפת החוק פועלים "לטפל בפשעים ברורים וכל סוג של חריגה המנוגדת לחוק הדתי ומתרחשת בפומבי, ולהביא את הנאשמים לרשויות המשפט".

הדברים מגיעים על רקע מספר גדל והולך של נשים איראניות שנוטשות את כיסוי הראש שלהן מאז מותה של אישה כורדית בת 22 במעצר משטרת המוסר בספטמבר האחרון. מחסה אמיני נעצרה בגין הפרה של חוק החיג'אב.

ובכל זאת, כשהן מסתכנות במעצר בגין התנגדות לקוד הלבוש המחייב, נשים נראות רבות נראו ללא כיסוי ראש בקניונים, מסעדות, חנויות ורחובות ברחבי איראן. סרטונים של נשים המתנגדות למשטרת המוסר הציפו את הרשתות החברתיות.

על פי חוק השריעה האיסלאמי של איראן, שהוטל לאחר מהפכת 1979, נשים מחויבות לכסות את שיער ראשן, או להסתכן בקנסות או במעצר. בהצהרת משרד הפנים נאמר כי לא תהיה "נסיגה או סובלנות" בנושא, החוק הוא "אחד היסודות הציוויליזציוניים של האומה האיראנית" ו"אחד העקרונות המעשיים של הרפובליקה האסלאמית".

כיסוי ראש איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד