כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פגישה עם יו"ר מפלגה

כתב אישום הוגש בארה"ב: מרגל רוסי נפגש עם בכירים ישראלים

סרגיי צ'רקסוב, החשוד בריגול למען רוסיה שביקר בישראל בטיול עם האוניברסיטה בה התחזה לסטודנט, פגש פקידים משגרירות ארה"ב, ונפגש עם בכירים ישראלים. נגד צ'רקסוב הוגש כתב אישום בגין היותו סוכן זר, ובגין הונאה - הונאת בנקים והונאת אשרות | מוסקבה דורשת את הסגרתו

כתב אישום הוגש בארה"ב: מרגל רוסי נפגש עם בכירים ישראלים
סרגיי צ'רקסוב צילום: לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פעיל מודיעין רוסי שנכנס לארה"ב בזהות בדויה כדי לאסוף מידע על אזרחים אמריקאים ביקר גם בישראל לשם אותה מטרה והצליח להיפגש עם מנהיג מפלגה פוליטית, כך לפי כתב אישום שהגיש משרד המשפטים האמריקני מוקדם יותר החודש.

סרגיי ולדימירוביץ' צ'רקסוב, בן 37, עבר לארה"ב במסווה של לימודים לתארים מתקדמים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס ב-2018 תחת הכינוי ויקטור מולר פריירה, כך נכתב בכתב האישום שפורסם ביום שישי האחרון. הוא בנה זהות בדויה בברזיל, שם התחזה לבנו של אזרח ברזילאי שמת.

בהיותו בארה"ב, צ'רקסוב התחבר לעובד במחלקת המדינה, עובד גבעת הקפיטול, "מומחה לישראל", פרופסור באקדמיה הימית של ארה"ב ואחרים כדי לאסוף מידע מודיעיני על מדיניות ארה"ב בנוגע לפלישה רוסית אפשרית לאוקראינה בחודשים ובשנים לקראת המלחמה, כך נטען בכתב האישום.

"עבדתי עם אנשי הקשר שלי כדי לברר מה הקהילה האקדמית, היועצים הפוליטיים והאנליסטים חושבים על ההתקדמות הצבאית הרוסית האחרונה ליד הגבול האוקראיני", כך נטען בכתב האישום שכתב בהודעה אחת לשולחיו.

על פי כתב האישום, בינואר 2020 ביקר צ'רקסוב בישראל במסגרת טיול עם אוניברסיטה. בכתב האישום נאמר כי, בעודו שם, הוא שלח למפעיל שלו הודעות טקסט עם רשימה של שמות של אנשים שפגש. אלה כללו עובד בשגרירות ארה"ב, בנוסף מומחה ביטחוני שזוהה כ"NG" יחד עם ראש מפלגה פוליטית ישראלית שאותו תיאר כ"מלך" עם ראשי תיבות "L".

הביקור הגיע לקראת הבחירות לכנסת במרץ 2020, כאשר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נתפס כ'מלך' כי מפלגתו החזיקה במאזן הכוחות בין הגושים הפוליטיים היריבים. כך דיווח האתר "טיימס אוף ישראל". מלשכתו של ח"כ אביגדור ליברמן נמסר: "לא מכירים, לא היה ולא נברא. עברנו על יומנו של ח"כ ליברמן בינואר 2020 ולא הייתה פגישה כזאת".

לאחר מכן שלח צ'רקסוב למפעיל שלו עוד "רשימה של אנשים מעניינים שדיברתי איתך עליהם", שכללה פקיד לשעבר במשרד החוץ שממשיך לייעץ לממשלים על מדיניות המזרח התיכון, אדם המזוהה עם הקרן הפרו-ישראלית להגנה על דמוקרטיות, "מומחה לישראל" ויועץ לקונגרס.

נגד צ'רקסוב הוגש כתב אישום בגין היותו סוכן זר, ובגין הונאה, הונאת בנקים והונאת אשרות, בין היתר. הוא נמצא בכלא בברזיל מאז 2022, אז הוא נעצר בגין גניבת זהות והונאה, לפי מסמכי בית המשפט. מוסקבה אישרה כי הוא אזרח רוסי וביקשה את הסגרתו.

 

 

אביגדור ליברמן מרגל מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד