א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רודן אכזרי

שישה נערים הוצאו להורג בקוריאה הצפונית

קוריאה הצפונית הוציאה להורג בפומבי מספר ילדים, וביצעה ניסויים בבני אדם, כך נטען בדו"ח זכויות האדם. חקירת הפרת זכויות אדם בצפון קוריאה פורסמה לראשונה לציבור

שישה נערים הוצאו להורג בקוריאה הצפונית
אזרחים בצפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה ביצעה הפרות איומות של זכויות אדם, כולל הוצאת להורג של ילדים ואשה בהריון, כולל ניסויים בבני אדם ופגיעה בנכים, כך נטען בדו"ח דרום קוריאני. הרשויות הוציאו להורג אזרחים בשל דתם ועל הניסיון לברוח מהמדינה, כך נכתב בדו"ח של משרד האיחוד של הדרום.

עדות מחרידה חושפת גם שהמשטר ביצע גם ניסויים בבני אדם. הדו"ח הנרחב בן 450 העמודים מפרט הפרות חמורות של זכויות אדם בצפון קוריאה, כולל הזכות לחיים ולחירות, כמו גם חופש מעבדות, עינויים ויחס לא אנושי נוסף. הוא מבוסס על עדויות של יותר מ-500 צפון קוריאנים שברחו ממולדתם ונאספו בין השנים 2017 ל-2022.

עדות מצמררת מהדו"ח מציינת כי אישה בהריון הוצאה להורג על ידי המשטר. נאמר כי הסיבה להריגתה, סרטון שזכה לתפוצה נרחבת הראה אותה מצביעה על דיוקן של קים איל-סונג המנוח בזמן שהיא רוקדת בביתה.

עדות מטרידה נוספת העלתה כי שישה בני נוער, בני 16 ו-17, הוצאו להורג ביריות, הם הואשמו בצפייה בצילומי וידאו שמקורם מדרום קוריאה. כמו כן המשטר ביצע ניסויים בבני אדם, כאשר גורמים במשרד הביטוח הלאומי סוחטים לכאורה משפחות לאפשר לקרוביהם להפוך לניסויים אנושיים תוך איום לשלוח אותם למחנות הכלא. נכים, במיוחד אלה עם גמדות, נשללו גם הם מזכויות האדם ובוצעו בהם הליכים רפואיים בניגוד לרצונם.

כמעט 34,000 צפון קוריאנים התיישבו בדרום קוריאה, אך מספר העריקים ירד בחדות בתקופה האחרונה בגלל אבטחת הגבול ההדוקה יותר ויותר.

צפון קוריאה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד