כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נמנע פיגוע דריסה

צעיר בן 16 מעריץ של רוצח המונים תכנן טבח במסגד

נער, בן 16 שהעריץ מחבל מהימין הקיצוני שהרג 51 אנשים עומד לדין בגין תכנון טבח. הצעיר נמצא אשם בבית המשפט באנגליה בשל תוכנית לבצע פיגוע טרור במסגד בהשראת הרוצח הימני קיצוני

צעיר בן 16 מעריץ של רוצח המונים תכנן טבח במסגד
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

נער בריטי בן 16 נמצא אשם בתכנון טבח לאחר שתכנן לתקוף מסגד. הצעיר בן ה-16, שלא ניתן לנקוב בשמו מסיבות משפטיות, גנב את הלקסוס של אביו ותכנן לדרוס מוסלמים כשהם יוצאים מהמסגד במערב יורקשייר, אך התרסק עם הרכב בדרכו למסגד.

הוא הובא לבית המשפט בלידס, שם התובע סיפר כי הוא העריץ את המחבל ברנטון טרנט שירה למוות ב-51 מוסלמים בשני מסגדים בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד ב-2019. התובעים סיפרו לבית המשפט כיצד הנער, שהיה בן 15 בעת מעצרו, החזיק בדעות ימין קיצוניות והפגין תמיכה בטרוריסטים בינלאומיים כמו טרנט.

במהלך המשפט שנמשך שלושה שבועות עם חבר מושבעים, התובעים הראו תמונות שנמצאו בביתו בהם נראה איש מוקף בצלב קרס וסמל SS הנאצי, כמו גם את שמותיהם של כמה מהרוצחים האחרונים. היחידה ללוחמה בטרור מסרה כי הנער תכנן לבצע פיגוע בקיץ שעבר.

הוא נמצא אשם בעבירה אחת של הכנת פעולות טרור ביום חמישי האחרון לאחר משפט שנמשך שלושה שבועות. הוא כבר הודה בחמש עבירות טרור נוספות, עונשו ייקבע במועד מאוחר יותר.

יענקי פרבר פיגוע דריסה בריטניה ימני קיצוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד