כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ישראל גם נערכת: דיון על דאעש אצל ביבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון מיוחד בלשכתו בנושא ארגון 'דאעש' • "איום פנימי וחיצוני כאחד"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס בלשכתו הערב (ד'), דיון בנושא האיום שמטיל ארגון הטרור האכזרי "דאעש".

ראשי מערכת הביטחון הוזמנו לדיון, בהם נציגות של השב"כ, המועצה לביטחון לאומי, נציגי משרד החוץ, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שרת המשפטים ציפי לבני והיועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין.

הדיון יעסוק באיום על המערב בכלל ועל ישראל בפרט, וכן בחינת הכלים המשפטיים שעומדים בידי ישראל על מנת להילחם בארגון.

"אמנם לוחמי דאעש עדיין לא הגיעו פיזית לגבולות המדינה, אך הבעיה עם ארגון זה היא לא הנוכחות הפיזית של לוחמיו, בעולם האינטרנטי הצעירים נחשפים לרוח הקיצונית של הארגון ומושפעים ממנה", אמר השבוע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, בכנס הבינלאומי למדיניות נגד טרור.

"הנחיתי בימים האחרונים לפעול בחומרה כנגד כל גילוי תמיכה, בכל דרך שהיא, בארגון הרצחני", הבהיר המפכ"ל. "בכל מקום בו נראה הבעת הזדהות עם הארגון, דוגמת הנפת כרזת ודגלים, פרסומים באינטרנט וברשתות החברתיות - נטפל בכך. אנו מתייחסים לדאעש כאל ארגון טרור, למרות שפורמלית עדיין לא הוכרז כך. אין ספק שמטרותיו ומעשיו המזעזעים הופכים אותו לכזה".

לאחרונה הפעיל שר הביטחון את סמכותו והכריז על דאעש כהתאחדות בלתי מותרת. מאחר שכך, קם בסיס חוקי לפתיחה בחקירה פלילית כנגד כל מי שחשוד בגילוי הזדהות עם הארגון.

בדיון היום צפויים לבחון את אמצעי האכיפה שיש למדינה אל מול אפשרות של הקמת תאים של הארגון בישראל.

חוק חדש
תוך כך, שרת המשפטים, ציפי לבני, תפרסם מחר תזכיר חוק, שיקבע איסור על השתתפות אזרח או תושב ישראלי בפעילות של ארגון מזוין, במדינת חוץ.

ההצעה תסמיך את שר הביטחון בהסכמת שר החוץ, באישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, לפרט בצו את שמות הארגונים או את המדינות או אזורים בהם מי שיפעל דינו מאסר 3 שנים.

החקיקה נובעת מהתופעה שהתגלתה לאחרונה לפיה אזרחים ותושבים ישראלים מצטרפים לפעילות או לאימונים של כוחות המורדים בסוריה. פעילות או אימונים אלו לעיתים נערכים בחסות ארגוני טרור - תופעה המהווה סיכון בטחוני למדינת ישראל, ואף עלולה ליצור תשתית לפעילות טרור בתוכה.

לדברי השרה לבני, ״החוק הזה, שיאפשר גם להעמיד לדין כל אזרח ישראלי שייקח חלק בארגוני טרור מתוך אידיאולוגיה איסלאמית קנאית, יועמד לדין - כי זה מה שצריך לעשות כדי להתגונן מפני טרור. זה מה שכל מדינה מערבית עושה היום. טרור לא יכנס אלינו פנימה. אבל חקיקה טובה ודיבור חזק מול דאעש הם טובים פנימה, אבל כל מי שמאיים מפני דאעש, צריך גם להביא פתרון״.
דאעש נתניהו ישראל איום בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד