כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חסמה ציר ותקפה סוס

במהלך המחאות: פרש תועד מכה מפגינה

עשרות אלפי מוחים יצאו למחות נגד הרפורמה המשפטית למרות עצירת החקיקה. בתיעוד שהופץ נראה שוטר חובט באמצעות שוט במפגינה. המפגינה שהוכתה סיפרה: "הרגשתי שהשוטר מחפש איפה להוציא את העצבים"

במהלך המחאות: פרש תועד מכה מפגינה
קפלן הערב צילום: אמיר גולדשטיין

למרות עצירת החקיקה והדיאלוג בו פתחו הקואליציה והאופוזיציה במטרה להגיע להסכמות, עשרות אלפי מפגינים מחו אמש (מוצ"ש) כנגד הרפורמה המשפטית.

בסרטון שהופץ ברשת נראים זוג מפגינים שירדו לאיילון מוקפים בפרשים. בשלב מסוים, נראה שוטר חובט באמצעות שוט במפגינה. בתגובה צעקו מפגינים לעבר השוטרים: "בושה", "מי חינך אתכם" ו"אתם מרביצים לנשים".

המפגינה שהוכתה סיפרה: "הרגשתי שהשוטר מחפש איפה להוציא את העצבים והתסכול שלו והוא מצא (בי) את החולייה החלשה ושם הוא בחר להתמקד ולחסום אותי ולהרביץ לי".

לדבריה, "הדבר האחרון שאעשה זה לתקוף סוס. לא היה צריך להפעיל כוח כדי להזיז אותנו משם, זה היה לא מידתי לחלוטין".

מהמשטרה נמסר: "לאחר מתן הוראת פיזור למוחים על כביש 20, תוך התראה לפיה מדובר בהפגנה בלתי חוקית וייעשה שימוש בכוח, הניפו שני מוחים שלטי מחאה ומקל דגל לעבר ראשו של סוס משטרה, באופן המסכן את הסוס, את הפרש ואת המוחים עצמם. הפרש הרחיק את המפגינה תוך שימוש בכוח סביר מהסוס".

במשטרה ציינו: "אין זה מקרה ראשון הערב בו מוכים סוסים באמצעות מוטות עץ המשמשים לשלטים ודגלים, מצורפים תצלומים של סוס שנפגע על ידי המוחים בתקרית אחרת במהלך ההפגנה בכביש 20".[

הפגנות הרפורמה המשפטית פרש משטרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד