י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מותיר שיקול דעת רחב"

למרות הסיכום: סמוטריץ' מתנגד להעברת הסמכויות לאמסלם

על אף הסיכום בדחיפת נתניהו עם השר החדש מ'הליכוד' על העברה לשליטתו את רשות החברות הממשלתיות - שר האוצר סמוטריץ' מתנגד להצעה שתובא היום לאישור הממשלה • במשרדו תקפו שורה של סעיפים: "מותיר שיקול דעת רחב מאוד לאמסלם" | כל הפרטים בפרסום ראשון

למרות הסיכום: סמוטריץ' מתנגד להעברת הסמכויות לאמסלם
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד להצעה שתעלה היום (ראשון) לאישור הממשלה על העברת סמכויות לדוד אמסלם, השר החדש, בעניין העברת סמכויות ממנו אליו סביב רשות החברות הממשלתיות.

אמסלם הושבע לתפקיד השר במשרד המשפטים, לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הכנסת לממשלה רק בשבוע שעבר, למרות שקיבל את ההבטחה מנתניהו עוד קודם - זאת בשל העובדה שהמתין לאישור העברת הסמכות לרשות החברות ממשרד האוצר, אותה קיבל רק לפני כשבוע וחצי.

הממשלה תצביע על העברת הסמכות בישיבת הממשלה בהמשך היום, אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מתנגד להצעה, זאת על אף שהיה נוכח בסיכום עם נתניהו ואמסלם על העברת הרשות.

בהחלטת הממשלה במשרד האוצר הוסיפו התייחסות נפרדת משלהם להצעה, ובה הביעו התנגדות חריפה לשורה של סעיפים בה - כך למשל על העברת מינוי דירקטורים מעובדי משרדם לעובדי מדינה כתבו: "הסעיף מותיר שיקול דעת רחב מאוד לשת"פ אזורי (משרדו של אמסלם) בבחירת דירקטור מקרב עובדי מדינה".

"ישנה חשיבות מקצועית בשימור נציגי משרד האוצר כדירקטורים בחברות הממשלתיות, על מנת לשמור ראיה כלכלית מתכללת ביחס לחברות אלו", כתבו. בנוסף במשרדו של סמוטריץ' מתנגדים לסעיפים הנוגעים לשינוי הרכבי הועדה למכירת מניות המדינה וועדת השרים לענייני הפרטה - כשבאחרון בהם הם דורשים וטו לשר האוצר. 

דוד אמסלםדוד אמסלם

אמסלם, סמוטריץ' מתנגד להצעה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ' מתנגד לעוד מספר סעיפים ודורש עוד כמה בירורים בהצעה, שאליה כאמור מתנגד, אך מסתמן כי למרות זאת היא תעבור בישיבת הממשלה - כפי שדרש אמסלם כתנאי להשבעתו לתפקיד השר.

בצלאל סמוטריץ דוד אמסלם רשות החברות הממשלתיות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד