י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
38 מדינות

משלחת ישראלית ל-OECD: "קידום שוק חופשי למען מדינת ישראל"

משלחת מטעם הכנסת יוצאת היום לכנס ה-OECD המתקיים בצרפת. ח"כ אילוז מוביל משלחת של הכנסת ל-OECD: "קידום שוק חופשי למען מדינת ישראל". מדינת ישראל הצטרפה רשמית כחברה מלאה בארגון בשנת 2010

משלחת ישראלית ל-OECD: "קידום שוק חופשי למען מדינת ישראל"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

היום תצא לדרך משלחת מטעם הכנסת לכנס ה-OECD המתקיים בצרפת בהובלת ראש משלחת הכנסת ל-OECD חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד. הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח מאגד תחתיו 38 מדינות המנהלות כלכלות שוק חופשי, ולהן ערכים ודפוסי חשיבה משותפים. במשלחת ישתתפו גם כן חברות הכנסת אתי עטיה (ליכוד) ושרון ניר (ישראל ביתנו). המשלחת לכנס ה-OECD מתקיימת כשברקע חשש של גורמים שונים מהמצב הכלכלי בעקבות הרפורמה המשפטית המתוכננת.

לאחרונה ארגון ה-OECD התריע כי "למערכת המשפט תפקיד מכריע בקביעת היעילות הכלכלית של מדינה, במיוחד על ידי הבטחת זכויות קניין ואכיפת חוזים". עוד הזהיר הארגון מפני "שחיתות העלולה להסיט משאבים מנכסים יצרניים". מדינת ישראל הצטרפה רשמית כחברה מלאה בארגון בשנת 2010.

מעת כניסתו של דן אילוז לכנסת הוא פועל ביתר שאת על מנת להתיר רגולציה ולטובת קידום שוק חופשי בישראל, כחבר בוועדת הכלכלה הוא מציג גישה ליברלית איתנה במטרה לקדם תהליכים שייטיבו עם תושבי המדינה. כמו כן פעיל בזירה הבינלאומית ומקיים שיחות עם שגרירים, חברי פרלמנט וקהילות בחו"ל על מנת לוודא את היכרותם עם הנושאים העומדים על הפרק בישראל.

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "אני שמח להיות ראש המשלחת לארגון ה-OECD ולשלב בין הפעילות הכלכלית שלי לבין הפעילות הדיפלומטית. בכנס נלמד איך לחזק את מדינת ישראל עוד יותר מבחינה כלכלית, וגם ניקח את ההזדמנות הזאת כדי לקדם את היחסים של ישראל עם המדינות החברות בארגון תוך יצירת קשרים פרלמנטריים חזקים. זו תקופה שאני מקיים שיח עם חברי פרלמנט מכל העולם על מנת להסביר את הרפורמה המשפטית ואני רואה שברגע שמסבירים את המשמעויות שלה החששות נרגעים, ולכן אני שמח על ההזדמנות לעשות זאת גם ב-OECD. ה-OECD הוא ארגון בעל משמעות אדירה ואני מאמין שדרכו ויחד עם השותפים בו אנחנו נצליח לקדם כלכלת ישראל ולשמור עליה חזקה, חופשית ומתקדמת".

דן אילוז מדינות OECD הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד