כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כל מה שרצית לדעת על בחירת מצבר שנפ

אשר המצבר מחליט לעשות בעיות, הדבר יכול לגרום ללא מעט עוגמת נפש, ומדובר על אחד החלקים המשמעותיים אך הזולים שהרכב זקוק להם. מהם היתרונות של מצברי שנפ הידועים וכיצד נבחר את המצבר המתאים לנו ביותר? כדאי להמשיך לקרוא

כל מה שרצית לדעת על בחירת מצבר שנפ
מצבר צילום: freepik

מצבר הוא אחד מאותם חלקים בלתי נפרדים מהרכב, שהוא פשוט לא יכול בלעדיהם. לכל יצרן של רכב יהיה את המצבר שיתאים לו בדיוק, והדבר יקבע על ידי שנת הייצור ונפח המנוע וגם לכמה חשמל הוא זקוק כדי שהרכב יעבוד בצורה בתקינה. כאשר המצבר מחליט לעשות בעיות, הדבר יכול לגרום ללא מעט עוגמת נפש, ומדובר על אחד החלקים המשמעותיים אך הזולים שהרכב זקוק להם. אז מהם היתרונות של מצברי שנפ הידועים וכיצד נבחר את המצבר המתאים לנו ביותר? כדאי להמשיך לקרוא.

מהם היתרונות של מצברי שנפ?

כולם מכירים את המותר, אך האם כולם יודעים אילו יתרונות יש למצברים הידועים? לא בכדי החברה טיפסה מעלה בסולם המצברים לאורך השנים, החברה היא אמינה, המצברים שהיא מוכרת איכותיים ונחשבים למובילים בשוק הרכב והיא מעמידה בפני הרוכשים אפשרויות רבות של בחירה. כדאי לדעת גם שמצברי שנפה הם בעלי מכסה כפול, לכן אין בהם אובדן של חומצה ואין צורך למלא בהם מים. המצברים הם ישראלים כחול לבן, ואין צורך להכביד במילים ולספר על איכות המוצרים הישראלים, בטח בכל מה שקשור לעולם הרכב והאלקטרוניקה. העובדה שמדובר על מותג ישראלי, הופכת אותו גם למותאם ומדויק עבור מזג האוויר בישראל, כשהוא מותאם גם לאקלים הרותח שיש לנו כאן בארץ בחודשי הקיץ.

לאילו נושאים נשים לב כשאנחנו בוחרים מצבר שנפ?

כשנבוא לבחור מצברי שנפ נשים לב לכמה נושאים עיקריים ומשמעותיים והראשון בהם הוא האחריות על המצבר. אין ספק כי תקופת האחריות משפיעה על המחיר, אך האחריות היא זו שגם מבטיחה לכם שמדובר על מצבר איכותי שאמור להחזיק עכשיו מעמד לאורך תקופה ארוכה. המחיר של המצבר יהיה מושפע מכמה גורמים ובהם תקופת האחריות, קיבולת המצבר, איכותו וכמובן סוג המתח של המצבר. עוד נושאים שניתן עליהם את תשומת הלב הם הסכם השירות של המצבר ברחבי הארץ והאפשרות לקבל את השירות בחלקים שונים של הארץ.

כיצד נתחזק את המצבר?

המצבר מהווה את הליבה של הרכב, בלעדיו אי אפשר להתניע וכשהוא נגמר, לעיתים זה יכול לקרות במצב הכי פחות נוח. כדי לשמור על המצבר לאורך הזמן מומלץ מאוד לבדוק אותו אחת לכמה חודשים. חשמלאי מוסמך יכול לבצע את הבדיקה בקלות וגם לחסוך את החלפת המצבר בזמנים הלא מתאימים, שכן לא מעט אנשים מחליפים מצבר כשהתקלה היא בכלל במקום אחר ברכב.

אחת לחצי שנה מומלץ לחבר למצבר מכונה ייעודית אצל חשמלאי רכב שבוחן את כמות המתח בסוללה. אם אתם רוצים לבדוק את המצבר בעצמכם הצטיידו בציוד מגן הכולל משקפיים, כפפות ובגדי מגן. הבדיקה העצמית כוללת את בחינת המבנה החיצוני של המצבר, בדיקה שאין עליו נוזל או דליפה של חומר כלשהוא, בחינה שאין לקופסת המצבר סדקים, שכל החיבורים והכבלים נקיים ושאין קורוזיה או חלודה על המצבר או על החלקים המתחברים ממנו.

יש לבדוק שכל החלקים מחוברים בצורה הנכונה, שגובה המים נכון, שתאי המילוי תקינים ושגובה הנוזל בתאים עולה על גובה מינימום הפלטות. אין להוסיף למצבר חומצה בשום אופן ואם ממלאים מים באופן עצמאי – המים חייבים להיות מזוקקים.

מה עוד כדאי לדעת על מצבר שנפ?

לא מעט אנשים מחפשים אחר מצבר שנפ בזול והדבר בהחלט אפשרי כי החברה יוצאת במבצעים משתלמים במיוחד כל הזמן. את מצברים ניתן לרכוש בכל אחד מסניפי המכירה של החברה בארץ מצפון ועד דרום, וגם באלפי נקודות המכירה הפזורות בחנויות הרכב השונות והמוסכים העוסקים בתחום. ישנן חברות ישראליות וגופים ציבוריים שעושים שימוש רק במצברי שנפ, ובהם משרדי ממשלה, משרדי ביטחון, התעשייה הצבאית, יבואני רכב, צה"ל, חברת החשמל ונמלי ישראל, חברות רכב ועוד. ניתן לרכוש את המצברים באופן ישיר מהחברה או מנקודות המכירה, ואין ספק שאם כולם בוחרים במוצר – האיכות שלו גבוהה.

בסופו של דבר המטרה של כולם היא אחת – שהמצבר יחזיק מעמד כמה שיותר זמן, שלא יהיו אתו תקלות והוא יהיה אמין לכמה שנים לפחות. מסיבה זו בעיקר הבחירה בחברה אמינה, גדולה, בעלת שם ונקודות מכירה בכל רחבי הארץ מספקת את הביטחון שהרכב ייהנה ממצבר איכותי במיוחד.

מצבר מצבר לרכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד