כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לראשונה בישראל

גן בריא הוזרק למוחו של ילד מהודו הסובל ממחלה קטלנית

רופאי ביה"ח שיבא הזריקו גן תקין ישירות למוחו של בן 4 במקום הגן החסר שגרם למחלתו הקטלנית. הטיפול, שמחירו 10 מיליון שקלים, ניתן במסגרת מחקר ובשלב זה אינו בסל התרופות. הפעוט שנותח, הגיע עם אמו במיוחד מהודו כדי לעבור את הטיפול לאחר שבארץ לא הסכימו הורים לילדים עם המחלה להשתתף במחקר

גן בריא הוזרק למוחו של ילד מהודו הסובל ממחלה קטלנית
אילוסטרציה צילום: unsplash

לראשונה הוזרק גן תקין ישירות למוחו של פעוט בן ארבע, כדי שיפעל במקום גן חסר שגרם לו מחלה נדירה, קשה מאוד וקטלנית. הניתוח הנוירוכירורגי נמשך כ־7 שעות בבית החולים שיבא, ומחיר המחירון של אמפולת הגן שהוזרקה הוא כ־10 מיליון שקלים - הגבוה ביותר לטיפול רפואי יחיד שניתן עד כה בארץ. כך מדווח רן רזניק ב'ישראל היום'.

הטיפול החדשני, הוא הטיפול הגנטי הראשון שניתן בישראל אי פעם להזרקת גן בריא ישירות למוחו של מטופל. הטיפול פורץ הדרך נערך במסגרת מחקר עולמי על "אפסטזה" (Upstaza), התרופה שהושתלה במוחו של התינוק, שכעת הצטרף לכ-30 תינוקות שהשתתפו בו עד כה בטייוואן, ביפן, בסין, בגרמניה, באנגליה, בצרפת ובארה"ב.

הפעוט שנותח, אדירופ קומאר, הגיע עם אמו ראג'א במיוחד מהודו כדי לעבור את הטיפול - שניתן כטיפול חד פעמי, ושלמשתתפי המחקר, כמקובל, הוא גם ללא תשלום - לאחר שבארץ לא הסכימו הורים לילדים עם המחלה להשתתף במחקר.

ראג'א, אמו של הפעוט שנותח, אמרה ל"ישראל היום": "אדירופ הוא ילדנו השני, ובבדיקה גנטית שעשינו בגיל חצי שנה אובחנה אצלו המחלה. הרופאים הזהירו אותנו שתוחלת חייו עלולה להיות קצרה. לכן, מדי בוקר ובכל פעם מחדש אני בודקת את נשימותיו כדי לוודא שהוא בחיים. אני מאוד מקווה שיש סיכוי שישרוד את המחלה הנוראית הזו".

"לאחר שנודע לנו על הטיפול החדשני, נוצר קשר לגבי השתתפותנו במחקר בתל השומר, ואנו מקווים שבישראל נתחיל בחיים ובדרך חדשה לבננו. אנחנו גם מרגישים בישראל ובבית החולים את ההומאניות ואת האדיבות, וכבר לא מרגישים זרים. אנו אוהבים את האנשים, התרבות, המסורת, השפה והאוכל בישראל, ואכן זו ארץ הקודש".

גן שיבא תל השומר זריקה הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד