כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

למרות הקרע: בית שמש ממשיכה להתפתח

אושרה הרחבת אזור התעשיה הצפוני בבית שמש • כך גם אושרה תוכנית אב לשבילי אופניים

בית שמש. צילום: עזרא לנדאו
בית שמש. צילום: עזרא לנדאו

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות הממונה על המחוז במשרד הפנים, דלית זילבר, החליטה להפקיד תכנית למסחר ומשרדים באזור התעשיה צפוני בבית שמש בסמוך לתחנת הרכבת.

התכנית מציעה הקמת בניין למסחר ומשרדים בן 8 קומות בהיקף של כ-21,000 מ"ר מהם כ-9,000 עיקרי וזאת לשימושי המסחר והמשרדים הכוללים: חנויות, מרכולים, מסעדות, אולם שמחות, מזנונים, עסקי ואביזרי רכב, משרדים, שירותים עסקיים ועוד.

התכנית תואמת את מדיניות התכנון המחוזית המאפשרת שימושים כגון מסחר ומשרדים בסמוך לתחנת הרכבת של העיר, וזאת בנוסף לתעשייה הקיימת בשטח מזה שנים. אזור התעשייה הצפוני סמוך לשכונות מגורים ולכן קיימת מגמה להפיכתו לאזור של מסחר, משרדים ותעשייה נקיה.

החלטת הועדה הדגישה את חשיבות תוספת שטחי המסחר והמשרדים המוצעים בתכנית, וזאת לצורך חיזוק אזור התעשייה הצפוני כמוקד סביב תחנת הרכבת וכן חיזוק חוסנה הכלכלי של העיר, בד בבד עם אישור השכונות החדשות בעיר.

בעקבות הבשורה הכלכלית, אומר ראש העיר משה אבוטבול כי עיריית בית שמש תמשיך להוביל הקמתם של פרויקטים כלכליים נוספים אשר יעצימו את חוסנה הכלכלי של העיר, ויתנו מענה אמיתי לצרכים של תושבי העיר. "פרוייקט ייחודי זה יתן תנופה לכל מתחם הרכבת שבשנים האחרונות שינה את פניו למרכז שירותים ומסחר עירוני, וללא ספק הוא יקדם את חיי המסחר בבית שמש", אמר אבוטבול.

ראש העיר הודה למשרד הפנים, לחברי הועדה המחוזית בירושלים ולעומדת בראשה גב' דלית זילבר, על הנכונות לסייע לעיר בית שמש שנמצאת בתנאי בינוי ופיתוח מהגדולים בארץ, ולהיות חלק מהפיכתה של בית שמש למטרופולין אזורי לאזור כולו.

כמו כן, אושרה בוועדה המחוזית תוכנית נוספת שהגישה עיריית בית שמש למערך שבילי אופניים בתחומי העיר בית שמש. התוכנית מציעה כ-60 ק"מ של מסלולי אופניים בבית שמש, המתחלקים בין שבילים בשטחים ציבוריים פתוחים לבין שבילים ברצועות הדרך לשימוש יוממות, פנאי וספורט.

משרד הפנים החליט לאמץ את תוכנית העירייה כמדיניות תכנון, "פיתוח תשתית ותרבות אופניים יתרמו משמעותית לאיכות ורמת החיים בעיר, לשיפור הניידות בתוך העיר, לשיפור הבריאות והכושר הגופני של התושבים ולחיזוק תדמיתה של העיר" נמסר ממשרד הפנים.

בית שמש מתאפיינת באחוז גבוה של תושבים שאין בבעלותם רכב פרטי ומכאן הערך המוסף שביצירת מערך שבילי אופניים כלל עירוני. עוד צויין כי מיקומה של העיר בלב האזור הכפרי ותפקודה כבירת מחוז לאזור שסביבה יתרמו ליוממות אופניים בין העיר לישובים הסמוכים ושילובה במערך שבילי האופניים שבשטחי הטבע הסובבים אותה ואשר מתויירים בקביעות על-ידי נופשים רוכבי אופניים מכל הארץ, יהפוך אותה למוקד מרכזי באזור

יישום התוכנית יסייע בכך שכ-10% מהנסיעות בעיר תתבצענה באמצעות אופניים.
בית שמש התפתחות רכבת ירושלים תעשיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד