כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
121 שנה

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאות לכבוד הרבי מלובביץ' זצ"ל

נשיא ארה"ב חתם על הצהרה נשיאותית המכריזה על יום השני באפריל כ'יום החינוך והשיתוף הלאומי' של ארה"ב. יום זה מוכרז לכבוד יום הולדתו של הרבי מלובביץ', מנהיג תנועת חב"ד, שחל היום לפני 121 שנה בניקולייב שבאוקראינה

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאות לכבוד הרבי מלובביץ' זצ"ל
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי במחווה לכבוד הרבי מלובביץ' ביום ו' האחרון. בהצהרתו כתב הנשיא ביידן: "ביום החינוך והשיתוף אנו מכבדים את הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון, שהקדיש את חייו להסברה והוראה - בניית גשרים, איתגר אותנו לצמוח, ודגל בסובלנות ולמידה. מברוקלין, הוא הפך את הכאב למטרה ובנה תנועה עולמית המוקדשת לחינוך, אחווה וריפוי. הממשל שלי עומד איתן בהגנה על ערכי הליבה של הרבי. אז בואו נזכור את תורתו".

עוד כתב: "הבה נכין את ילדינו להיות סובלניים, סקרנים ומוסריים, ונבטיח שהם מרימים אחרים כשהם מתרוממים. לפיכך, אני, ג'וזף ר. ביידן ג'וניור, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה וחוקי ארצות הברית, מכריז בזאת על ה-2 באפריל 2023, כיום החינוך והשיתוף של ארה"ב. אני קורא לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים ולכל תושבי ארצות הברית לקיים את היום הזה עם תוכניות, טקסים ופעילויות מתאימות".

הכרזת יום הולדתו של הרבי מלובביץ' כיום החינוך הלאומי, היא נוהג מתמשך בן 45 שנה, מאז ימי הנשיא קרטר. בכל שנה משתנה תאריך היום בארה"ב, מאחר והוא מכוון לפי התאריך העברי של יום ההולדת - י"א בניסן.

"העובדה שכבר 45 שנה ברצף, רואים לנכון נשיאי ארה"ב לכבד את יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך הלאומי'", מסביר הרב דוד נחשון, יו"ר ניידות חב"ד בישראל, "מלמדת על היקף השפעתו של הרבי בעולם כולו. זהו יום הממחיש את גדולתו של הרבי מלך המשיח, שאנו מקווים בכל יום לביאתו עם הגאולה השלימה. אדם שנשיאי ארה"ב מציבים כמודל מנהיגותי, אין פלא שרבים כל-כך רואים בו כמי שיגאל את עם ישראל בקרוב ממש".

הרב נחשון מסביר כי: "במקביל לחגיגות באלפי בתי חב"ד בעולם, ביום זה נוהגים רבים להעניק לרבי "מתנה" רוחנית, ולקיים מצווה או מעשה טוב כבקשתו, ובכך להחיש את גאולת ישראל".

הרבי מלובביץ' נשיא ארה''ב ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד