ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
סערת הרפורמה

נתניהו בתגובה לבג"ץ: "כל שופט חדש לא יהיה מעורב בענייני"

ראש הממשלה השיב לעתירות כי ביזה את בית המשפט וכתב: "כל אדם בר דעת מבין שבעת של משבר לאומי, ראש הממשלה, מחויב לפעול לטובת העם כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר". לדברי נתניהו פסק הדין לא אסר עליו לדון בנושא הוועדה למינוי שופטים

נתניהו בתגובה לבג"ץ: "כל שופט חדש לא יהיה מעורב בענייני"
נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו משיב היום (ראשון) לעתירות נגדו בהן נטען כי ביזה את בית המשפט בכך שאמר לאחר שחוק הניבצרות עבר כי הוא "נכנס לעניין" בנוגע לסוגיית הרפורמה המשפטית וזאת בניגוד להסדר ניגוד העניינים עליו חתם. "כל שופט חדש לא יהיה מעורב בענייני", התחייב נתניהו.

נתניהו כותב בתשובה: "אזרחי ישראל בחרו רק לפני חודשים ספורים, ברוב ברור, במפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית, הודיעו באופן ברור במערכת הבחירות, שהן מעוניינות שחבר הכנסת בנימין נתניהו יעמוד בראשות הממשלה".

נתניהו הוסיף: "פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שיבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו".

נתניהו טוען: "כל אדם בר דעת מבין שבעת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה, מחויב לפעול לטובת העם כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה, ביטחונה ויציבותה הכלכלית של המדינה, ושמירה על יחסי החוץ של המדינה".

לדברי נתניהו: "עם כל הכבוד לכל הסדר ניגוד עניינים, כאשר יש נושא שנשיא המדינה מודיע שלדעתו הוא עלול להוביל חלילה למלחמת אחים; כאשר נשיא ארה"ב ומנהיגי העולם מביעים בנושא עמדה ומשוחחים עליו עם ראש הממשלה; כאשר הנושא משפיע על ביטחון המדינה וכלכלתה; ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים. זו המשמעות של תפקיד ראש הממשלה, וזו המשמעות של בחירת אזרחי מדינת ישראל".

יצוין כי התשובה ניתנה באמצעות עו"ד מיכאל ראבילו ועו"ד רועי שכטר.

בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד