ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ברוך דיין האמת

אבל בויז'ניץ: הנגיד נפטר לאחר מחלה קצרה

הנגיד הרה"ח ר' פסח בנימין ורצברגר ז"ל נפטר בשבת בגיל 71 לאחר שהתמודד עם חיידק מסוכן שנכנס בגופו. זכה לחיבה יתירה מאדמו"רי בית ויז'ניץ

אבל בויז'ניץ: הנגיד נפטר לאחר מחלה קצרה
הרה"ח ר' פסח בנימין ורצברגר ז"ל צילום: יהושע פרוכטר

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיע הבשורה הקשה על לכתו של אחד מחשובי חסידי ויז'ניץ בארה"ב, הנגיד הדגול הרה"ח ר' פסח בנימין ורצברגר ז"ל, אשר החזיר נשמתו ליוצרה בשבת קושש לאחר שבשבועות האחרונים תקף אותו חיידק מסוכן והרופאים נואשו מלמצוא מזור ומרפא והוא בן 71 בפטירתו.

הנגיד ר' בנימין היה מקושר לרבותיו לבית ויז'ניץ. בנעוריו זכה לגלות למקום תורה להסתופף בצל קדשו של רבו בעל האמרי חיים זי"ע ולשאוב מבארו, ונותר דבוק ומקושר בו כל ימיו. אחר הסתלקותו התקשר בנפש רוח ונשמה ברבו בעל הישועות משה זי"ע, ואחר הסתלקותו של בעל הישועות משה התקשר בכל מאודו ונפשו ביבלחט"א כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ.

במסירות ונאמנות היה ממקימי ומייסדי המוסדות מרכז חסידי ויז'ניץ בתי החינוך הישיבות תלמידי התורה והכוללים, להם דאג מדי חודש בחודשו בשנים הראשונות לבל יחסר המזג והמשכורות לכלי הקודש.

בשנת תשס"ה יחד עם קבוצת נגידים רכש את השטח האדיר עליו מוקם בימים אלו המרכז העולמי ויז'ניץ, ובנוסף לזה בעירו מונסי דאג להקים בית המדרש לייסד בעיר קהילה של חסידיו ותלמידיו הנאמנים של הרבי מויז'ניץ זי"ע, בתחילה בכינוסים של חבורות שנערכו בין השאר בביתו, ובהמשך בייסוד בית המדרש כשהוא מוזיל ממונו סכום עצום למטרה זו, ואף התרים ידידים נוספים מאנשי שלומנו.

ולא רק בהקמת הבניין עסק, כי אם גם בפעילות בית המדרש; הוא פעל ועשה ללא ליאות שביהמ"ד ישקוק חיים, בשיעורי תורה, בתפילות, במניינים באמצע השבוע, דאג תדיר לבל יחסר המזג לכל צרכי בית מדרשנו, והאיר פניו לכל יחיד מבאי ביהמ"ד שהיה עבורו כידיד קרוב.

היה ממשכימי קום בעיר מונסי ובכל בוקר נצפה הולך כבר בשעה 3:30 לפנות בוקר לטבול וללמוד בהכנה לתפילה בביהמ"ד סאטמר.

עוד זכה להשתתף בשמחת צדיקים לפני שבועיים בעת שהרבי חיתן את נכדתו בארה"ב, אך לדאבון כל למחרת כבר נפל למשכב ממנו לא קם.

החסידים אומרים כי חבל על דאבדין ולא משתכחין, איש חמודות שוויתר על כל מחמדי עולם הזה ומסר את הונו עבור חצר הקודש ויז'ניץ, וזכה שבניו וחתניו ונכדיו הולכים בדרכו זו, יהיא מליץ יושר עליהם ועל כל קהל חסידי ויז'ניץ.

הותיר אחריו את בניו: הר"ר אברהם יהודב, הר"ר יהושע מנדל, הר"ר אביגדור ירמיהו, הר"ר שמואל, הר"ר יצחק, הר"ר יחיאל מיכל ובנותיו לבית דאסקאל ולבית רפפורט שיחי'.

הלוויתו הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 שעון ניו יורק מבית המדרש ויז'ניץ במונסי לבית החיים בלונג איילנד שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ויז'ניץ ארה"ב חיידק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד