כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התעמתו עם העובדים

מתנגדי הרפורמה המשפטית פרצו למשרדי קהלת, משטרה הגיעה למקום

פעילי ארגון שמאל נכנסו לתוך משרדי קהלת עצמם, והניפו שלטים. "הם הגיעו עם זר פרחים, אמרו שמחפשים את מנהלת המשרד. הוא פתח את הדלת ועשרה אנשים נכנסו והתחילו לצעוק". הפריצה התרחשה כאשר עובדי מכון המחקר שהו במשרדים בגבעת שאול בירושלים

הכניסה למשרדים לפני חודש וחצי
הכניסה למשרדים לפני חודש וחצי צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

חודש וחצי אחרי חסימת הכניסה למשרדי מכון המחקר פורום קהלת עם גדרי תיל ושקי חול בידי מתנגדי הרפורמה המשפטית, מספר מפגינים רדיקליים פרצו היום למשרדי הארגון, כשהם מניפים שלטים ומנסים להתעמת עם העובדים ששהו במשרדים. במקום התפתחה מהומה וכוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את המפגינים.

מפורום קהלת נמסר: "היום פרצו מפגינים מוסתים לתוך משרדי פורום קהלת ותקפו את עובדיו. במשך דקות ארוכות השתוללו בתוך המשרדים, דחפו ותקפו את העובדות והעובדים. ההסתה השקרית והעקבית הובילה לצערנו לאלימות. כעת מוגשת תלונה במשטרה נגד מסיגי הגבול והתוקפים. כמי שפועלים לחיזוק זכויות פרט ומגנים כל אלימות נפעל למיצוי הדין עם העבריינים".

פעילי הארגון הקיצוני הניפו שלטים עם הכיתוב: "קהלת מקדמים שנאת עניים". אחת מאנשי הארגון, צייצה מהמקום האשמות שקריות נגד הפורום. "הם צברו כוח, הון ועמדות בכירות במשרדי הממשלה כדי לקדם אג'נדות שפוגעות בזכויות של כל מי שלא דומה להם. פוגעים בעניים, נשים, הם פועלים לחיסול העבודה המאורגנת, הדיור הציבורי ומדינת הרווחה".

ב'מקור ראשון' דווח כי הפריצה התרחשה כאשר עובדי מכון המחקר שהו במשרדים בגבעת שאול בירושלים, ביניהם אחד מבכירי הפורום, ראש המחלקה המשפטית, ד"ר אביעד בקשי, המשמש כחבר צוות המשא ומתן על מתווה מוסכם בבית הנשיא. יו"ר ישראל שלי, שרה העצני, צייצה בטוויטר על "פריצה ותקיפה אלימה במשרדי פורום קהלת עכשיו. עוד מעט הווידאו, בינתיים נותנת ללב לשוב לפעום בקצב נורמלי".

מורין אמיתי, חוקרת בפורום קהלת, סיפרה ל'מקור ראשון', על האירוע: "כל החוקרים היו עסוקים בענייניהם, כמו כל יום. הפעילים הגיעו לאחת הכניסות, יש שם חוקר והם הגיעו אליו עם זר פרחים, אמרו שמחפשים את דבי, מנהלת המשרד. הוא פתח את הדלת כי הוא חשב שרוצים להביא פרחים למנהלת המשרד והם פשוט החזיקו את הדלת. 10 אנשים נכנסו והתחילו לצעוק. המשרד שלנו הוא מחולק לשני חלקים, נעלנו חלק אחד של המשרד שלא יכנסו אליו. הם התחילו לדפוק על הדלת ולצרוח עלינו לפתוח את הדלתות. הם סרבו לצאת מהמשרד, צעקו ואיימו. אמרו לנו 'תפסיקו את העבודה שלכם. אתם שונאי עניים, שונאי נשים', אמרו שצריך להוציא אותנו מחוץ לחוק".

אמיתי ממשיכה ומספרת: "קראתי להם לשבת לדבר, ניסיתי ליצור שיח, הם אמרו שהם לא מוכנים לדבר איתנו. בשלב מסוים אחת הנשים רצה אליי ודחפה אותי, יש לנו את זה מתועד, אני הותקפתי". עוד סיפרה לעיתון מקור ראשון, "הם ממש צחקו עליי בפנים שאני רועדת ומפוחדת. מאיר ביקש שאכנס למשרד שלו להגן עליי, זה היה מאד מפחיד. הם פשוט עמדו שם וצחקו. הם קראו לשרה העצני 'אשכנזייה אלימה' על זה שהיא צילמה אותם. כשאמרתי לבחורה שאמרה את זה שהיא גזענית. היא לא הבינה למה אני מכנה אותה כך. כשהם הבינו שהמשטרה ממש בדרך, הם ניסו לצאת. המשטרה הספיקה להגיע ולעכב אותם לחקירה", מספרת אמיתי.

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן: "יש רק דבר אחד שיותר גרוע מפריצה אלימה ותקיפה במשרדים של גוף מחקר כמו פורום קהלת. וזה הגיבוי והתמיכה שהדבר הזה מקבל מדוברים בולטים בשמאל הישראלי. אין להם שום זכות לדבר על דמוקרטיה, כשהם מגבים ומצדיקים הפרת חוק ואלימות כנגד אנשים שמחזיקים בדעות אחרות".

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) בתגובה לפריצה למשרדי קהלת: "מגנה בשאט נפש את הפריצה למשרדי פורום קהלת. התנכלות לארגוני חברה אזרחית היא לא לגיטימית, בזויה ומסוכנת. אלו לא אזרחים מודאגים המפגינים נגד הרפורמה, אלו אנרכיסטים חסרי גבולות".

הרפורמה המשפטית קהלת שמאל קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד