כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"תצמצם את הפגיעה בטבע": קווי מתח עליון יוטמנו מתחת לקרקע

לראשונה אי פעם - שר האנרגיה והתשתיות חתם על עקרונות מדיניות להטמנת קווי מתח עליון מתחת לקרקע | מדובר בבשורה משמעותית למדינת ישראל ולמשק החשמל אשר בין היתר תצמצם את הפגיעה בטבע, תפחית את מגבלות הבנייה במרחב העירוני ותרחיב את השימושים שניתן לעשות בקרקע בה יוטמנו הקווים

"תצמצם את הפגיעה בטבע": קווי מתח עליון יוטמנו מתחת לקרקע
פלאש 90

מהפכת ההטמנה: שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, קיבל את המלצת רשות החשמל וחתם היום (ראשון) על עקרונות מדיניות להטמנת קווי מתח עליון ולפיהם, קו מתח עליון שיוקם במסגרת תכנית הפיתוח החדשה לרשת הולכת החשמל ועומד בקריטריונים - יוטמן מתחת לפני הקרקע.

מדובר בבשורה משמעותית למדינת ישראל ולמשק החשמל שתגדיל בעשרות אחוזים את היקפי הטמנת הקווים החדשים, תצמצם את הפגיעה בטבע, תפחית את מגבלות הבנייה במרחב העירוני ותרחיב את השימושים שניתן לעשות בקרקע בה יוטמנו הקווים.

בנוסף, השר החליט על מכסה נוספת שתאפשר הטמנה של עוד כ-50 קילומטרים, בעלות של כחצי מיליארד שקלים, עבור שטחים שאינם עומדים בקריטריונים אך יש הצדקה להטמנת הקווים על פי שיקול מנהל המערכת ועל מנת לצמצם את הפגיעה הנופית והסביבתית באזורים רגישים.

בשורה זאת מצטרפת לבשורה נוספת, שהתקבלה בחודש נובמבר האחרון, ולפיה כל קווי המתח הגבוה והנמוך במרחב העירוני יוטמנו גם הם - על חשבון חברת החשמל באמצעות התעריף.

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ הגיב: "חתמתי היום על קריטריונים ברורים להטמנת קווי מתח עליון – צעד גדול קדימה שיאפשר את שדרוג רשת החשמל של ישראל וישפר את אספקת החשמל לכל חלקי המדינה - תוך צמצום הפגיעה הנופית. אני מודה לאנשי רשות החשמל על העבודה המקצועית שערכו, וגאה לקבוע מדיניות שתאפשר את תכנון רשת החשמל העתידית בישראל, לצד שמירה על הנופים העירוניים והכפריים של ארצנו, צמצום הפגיעה בשטחים פתוחים וייעול השימוש בקרקע. אני בטוח שעקרונות המדיניות עליהם חתמתי יסללו את הדרך להתמודדות עם האתגרים הרבים שמצפים למדינת ישראל בעשורים הבאים במשק החשמל".

יו"ר רשות החשמל מר אמיר שביט הגיב: "גידול האוכלוסייה, שילוב משמעותי של אנרגיות מתחדשות במערכת החשמל בישראל, לצד מגמות אחרות כמו כניסת תחבורה חשמלית, דורשים פיתוח של מערכת הולכת החשמל בהיקפים שטרם הכרנו. במדינה צפופה וקטנה כמו ישראל, ההשפעה של פיתוח כ"כ משמעותי של רשת ההולכה היא מכרעת ויש לוודא כי זה נעשה בצורה משכילה, תוך צמצום הפגיעה בציבור, לצד שמירה על אמינות אספקת החשמל בטווח הארוך ותמיכה ביעדי הממשלה. אני מודה לשר על קבלת המלצתנו ומאמין שעקרונות המדיניות מאפשרים את האיזון הנדרש בין צרכי האדם, הסביבה והכלכלה באופן שקול, שקוף ואחראי".

חברת חשמל טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד