כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בפניה נרגשת לממשלה

שגריר אוקראינה מבקש סיוע: "חקלאים מתפוצצים למוות על הטרקטור"

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק, בפנייה לממשלת ישראל בבקשה לסייע בנטרול מוקשים שגורמים למותם היום-יומי של ילדים אוקראינים. "מבקש מממשלת ישראל להציל את חיי האזרחים, תוכנית הומניטרית לניטרול מוקשים"

שגריר אוקראינה מבקר חיילים אוקראינים שנמצאים בשיקום בישראל
שגריר אוקראינה מבקר חיילים אוקראינים שנמצאים בשיקום בישראל צילום: באדיבות המצלם

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק פרסם פניה נרגשת לממשלה וביקש שהמדינה תסייע לאוקראינה לפנות מוקשים שמביאים למותם של אזרחים רבים כולל ילדים. מהמקורות הרשמיים באוקראינה עולה, כי מתחילת הפלישה 22 בפברואר עד 23 במרץ 2023. 101 בני אדם נהרגו כולל 4 ילדים, 270 פצועים כולל 27 ילדים ממוקשים. בכ-30% מהשטחים של אוקראינה יש מוקשים וצריכים לפנות אותם, מדובר ב-180,000 קמ"ר, זה בערך פי 8 השטח הכולל של מדינת ישראל.

השגריר פנה לממשלה: "היום אני מבקש מממשלת ישראל להציל את חיי האזרחים, אנחנו מדברים על תוכנית הומניטרית לניטרול מוקשים, הצבא הרוסי השאיר אלפי מוקשים בשטחים של אוקראינה, האזרחים שלנו נשים וילדים בתים מידי יום, חקלאים מתפוצצים למוות בעת עבודתם על הטרקטור".

עוד אמר: "לממשלת ישראל יש את כל הטכנולוגיה לסייע לנו, המצב שבו ילד מתכופף להרים צעצוע שנפל לו ברחוב, מתפוצץ למוות, חייב להיעצר, בבקשה עזרו לנו להציל את חיי אזרחינו".

שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה מוקשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד