כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לראשונה מאז הקמתה

הממשלה אישרה: שורה של מינויים דיפלומטיים בעולם

שר החוץ אלי כהן העביר היום בישיבת הממשלה מינויים של 12 ראשי נציגויות מקרב אנשי משרד החוץ, מחציתם נשים, ואחד בן העדה הדרוזית

הממשלה אישרה: שורה של מינויים דיפלומטיים בעולם
ישיבת ממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ממשלת ישראל אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעתו של שר החוץ אלי כהן למינוי 12 ראשי נציגויות (שגרירויות, קונסוליות כלליות ונציגויות כלכלה ותרבות) בהתאם להחלטות ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ בראשות המנכ"ל רונן לוי (מעוז).

המינויים שאושרו: דוד רוט – שגריר לאוסטריה, מוסדות האו"ם במדינה ובאבש"א. יוסף לוי ספרי – שגריר לבולגריה. דנה ארליך – שגרירה לאירלנד. עינת קרנץ – נייגר – שגרירה למקסיקו ושגרירה לא תושבת לאיי הבהאמס ולבליז.

עוד אושרו מינויים של מיכל הרשקוביץ – שגרירה לאורוגוואי ושגרירה לא תושבת לפרגוואי. עינת וייס – שגרירה לרואנדה. עדו מועד – שגריר לקנדה במקום איש יש עתיד שהתפטר. מיכל גור-אריה – שגרירה לקוסטה ריקה ושגרירה לא תושבת לניקרגואה.

כך גם אושר מינויו של צח שריד לשגריר לאקוודור, רסלאן אבו רוקן ימונה לשגריר לרפובליקה הדומיניקנית ושגריר לא תושב לאנטיגואה-ברבודה, ג'מייקה, גרנדה, דומיניקה, האיטי, סט' וינסנט והגרנדינים, סט' לוצ'יה, סט' קיטס ונביס. רמי חתן ימינה לקונסול כללי באיסטנבולה, מיה ירון – ראשת נציגות לענייני כלכלה ותרבות בטייוואן.

נציין כי שני מינויים של הממשלה הקודמת ע"י יאיר לפיד שהתפנו באחרונה בשל התפטרות עדיין לא אוישו, מדובר בשגריר צרפת וקונסול בניו יורק, כך גם שני מינויים פוליטי של קונסול בלוס אנג׳לס שלפי הדיווחים יעבור לקמפיינר של ש"ס ישראל בכר ושגריר במרוקו טרם אוישו.

שר החוץ אלי כהן אמר: "אני מברך על אישור הממשלה למינוי 12 ראשי נציגויות, מתוכן 6 נשים וראש נציגות דרוזי. משרד החוץ פועל לקידום האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ולקידום החוסן הלאומי ב-108 מוצבים קדמיים של המדינה ברחבי העולם. הדיפלומטים הישראלים מייצגים אותנו ברחבי העולם ומקדמים את הביטחון, הכלכלה הישראלית והקשר עם הקהילות היהודיות. לא פעם הם עושים זאת תחת איום על חייהם וחיי בני משפחותיהם".

דיפלומטים מינויים משרד החוץ שר החוץ אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד