כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בריאיון לתקשורת האמריקנית

רוטמן: "גניזת הרפורמה המשפטית תזעזע את הקואליציה"

בריאיון לאתר האמריקני 'ניו יורק סאן' הזהיר יו"ר ועדת חוקה, חוק, ומשפט שמחה רוטמן, כי ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית עלולות להוביל את ישראל למצב קשה, וכי גניזת הרפורמה המשפטית עלולה להוביל לזעזוע בקואליציה. עוד אמר רוטמן כי ההפגנות נגד הרפורמה הן על סף "מלחמת דת"

רוטמן: "גניזת הרפורמה המשפטית תזעזע את הקואליציה"
שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתר החדשות האמריקני 'ניו יורק סאן' מפרסם ריאיון עם יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן. האתר, שהגדיר את רוטמן כ"ארכיטקט הרפורמה המשפטית", דיווח שרוטמן הזהיר את עשרות האנשים שנטלו חלק בצ'אט שנערך עימו ועם כתבי האתר כי ההפגנות נגד החקיקה הן על סף "מלחמת דת", משום שהן "נוגעות לשאלה 'לאן ישראל צועדת?'", כך פורסם ב'ישראל היום'.

עוד הוסיף רוטמן ואמר כי עתידה של הקואליציה עלול להיקבע על-ידי איך תתמודד עם הרפורמה, שכן לדבריו תהיה "אי-יציבות" [בכנסת] ו"בעיות גדולות" אם הצעות החוק לא יבשילו לחוקים מלאים. זאת, משום שיש כאלו שרואים בהעברת הרפורמה כעניין בעל עדיפות גבוהה ו-"יהיה להם קשה לתמוך בממשלה.

בתשובות שלו אף אמר כי אינו מוטרד מהאפשרות שהרפורמות יהפכו את ישראל לפחות מיוחדת לזרים וכי על העולם להרפות מהמדינה על מנת לאפשר לה לעצב את הצביון הדמוקרטי שלה כרצונה.

הוא הוסיף כי ביקורת אמריקנית כלפי ישראל היא משהו שהוא רגיל אליו כתושב יהודה ושומרון. "גם אם אני עושה שיפוצים בביתי, הנשיא מביע עניין" אמר.

שמחה רוטמן הרפורמה המשפטית קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד