כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שינוי גישה

מפקד חיל האוויר מצהיר: "טייסים שלא יגיעו - יודחו משירות"

על רקע הלחץ שמופעל על הצבא לנקוט ביד קשה נגד קצינים שיסרבו להתייצב לשירות מילואים, הודיע היום מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר בכנס פנימי כי טייסים במילואים ששוב יודיעו כי יקפיאו את שירותם - יודחו מהטייסות. מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לנאמר בפורמים סגורים"

מפקד חיל האוויר מצהיר: "טייסים שלא יגיעו - יודחו משירות"
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארבעה ימים אחרי השהיית הרפורמה ובעקבות הלחץ הרב, הן מצד הציבור והן מצד הממשלה, הודיע היום מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בכנס פנימי כי טייסי מילואים שיסרבו לשרת - יודחו מהטייסות, כך פרסם יואב זיתון ב'ynet'.

זהו שינוי גישה של חיל האוויר וכנראה של הצבא כולו נגד משרתי המילואים, בהם מאות טייסים וקצינים ממערכים מיוחדים, שהודיעו כי לא ישרתו עוד במילואים אם הרפורמה המשפטית תאושר.

בפועל, רק כמה עשרות טייסים לא התייצבו לגיחות אימונים בשבועות האחרונים, אך רבים אחרים הודיעו למפקדיהם שלא יטוסו "תחת דיקטטורה". גורם הבקי במאבקם העריך כי עמדתם לא השתנתה גם אחרי אזהרת האלוף תומר בר וכי הם מבינים את מצבו.

"אף טייס במילואים לא סירב להתייצב וחלק מהגיחות המבצעיות שמיוחסות לישראל בסוריה בימים האחרונים בוצעו על ידי טייסי מילואים. למפקד חיל האוויר חשוב שיישאר כוח לאיוש הטייסות, ולכן הוא יצא כעת עם ההכרזה הזו", אמרו.

מבחינתו של מפקד חיל האוויר, גם אי-הגעה לגיחות הכשירות יוביל להדחת טייסים, אך מבחן הזמן יקבע אם אכן איום זה ימומש. בהפגנות סוף השבוע השתתפו שוב טייסים במילואים ולאחר עצירת החקיקה בשבוע שעבר הם חזרו לשגרה מלאה.

מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לנאמר בפורומים סגורים. בשבועות האחרונים קיימו כלל מפקדי צה"ל שיחות עם פקודיהם, בסדיר ובמילואים, במטרה לחזק את לכידות צה"ל ושמירה על כשירותו".

הרפורמה המשפטית חיל האויר סרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד